فونیکسریمکسبهتام

مترو به چهار شهر جدید می رسد؟

عصر خودرو- در حالی که گفته می شود تا پایان سال شهرهای هشتگرد و پرند صاحب مترو خواهند شد، خط ریلی شهرهای جدید گلبهار مشهد و بهارستان اصفهان در مرحله‌ی اجرا قرار دارد.

مترو به چهار شهر جدید می رسد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فاز اول و دوم قطار سریع‌السیر مشهد – گلبهار به طول 40 کیلومتر در حال اجراست و در این مرحله قرارداد اجرای فاز سوم آن به طول 18 کیلومتر و به مبلغ 28 میلیارد تومان بسته شده است.

    همچنین کار روی ارتباط ریلی شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر با اصفهان شروع شده و این شهرها از طریق قطار حومه‌ای به اصفهان متصل خواهند شد، در سایر شهرهای جدید نظیر صدرای شیراز نیز کارهای مطالعاتی در حال انجام است. چندی پیش نیز مدیرعامل شهرهای جدید گفته بود شهرهای هشتگرد و پرند  صورت درتامین اعتبار تا پایان سال جاری صاحب مترو می شوند.

    محسن نریمان با تأکید براینکه برخورداری شهرهای جدید از شبکه حمل و نقلی ایمن، اولویت اول پروژه‌ها در این مناطق است گفت: تمامی شهرهای جدید کشور باید به چنین شبکه حمل و نقلی متصل شده و شرایط رفت و آمد ایمن را برای شهروندان و ساکنان از شهر جدید به شهر مادر فراهم کنند.

    وی عبور طرح‌های ساخت شهرهای نوبنیاد از شورای‌عالی شهرسازی و اخذ مجوز از ارگان‌های مربوط را لازمه شروع ساخت شهرهای جدید در کشور دانست و افزود: هم‌اکنون درحال طراحی بسیاری از شهرهای نوبنیاد در مناطقی از جمله عسلویه، لامرد، سیراف، سیستان و بلوچستان، جاسک و خلیج فارس هستیم که امید است مراحل اجرایی آنها از اوایل سال اینده آغاز شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براین نکته که شهرهای جدید باید هویت داشته باشند گفت: شهرهای ما نباید حالت خوابگاهی داشته باشند، ما باید اقدامات لازم برای هویت بخشی به این مناطق را انجام دهیم. شهرهای جدید نباید تنها مکانی برای سکونت فقرا باشد بلکه باید به سکونتگاهی برای تمامی اقشار جامعه تبدیل شود.

    نریمان همچنین درخصوص شرایط مسکن مهر شهرهای جدید با تاکید بر اینکه شرکت عمران شهرهای جدید تنها متولی واگذاری 20 درصد از مسکن مهر کل کشور است گفت: با توجه به گزارش‌های موجود و اقدامات انجام شده پرونده مسکن مهر شهرهای جدید علوی، رامشار، امیرکبیر، بهارستان، مجلسی، صدرا، بینالود، اندیشه، سهند و عالیشهر تا پایان امسال بسته شده و تمامی واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

    وی همچنین در این خصوص اضافه کرد: وزارت راه وشهرسازی تنها متعهد به تکمیل سایت مسکن مهر نیست بلکه سایر وزارتخانه‌ها مانند وزارت نیرو، ‌ بهداشت، نفت و آموزش و پرورش موظف به انجام وظایف خود و تامین خدمات در شهرها و سایت مسکن مهر هستند. اما مردم به دلیل عدم آگاهی مشکلات و تاخیر در تحویل واحدها، این امر را تنها وظیفه وزارت راه وشهرسازی می‌دانند و به آن اعتراض می‌کنند که باید در رابطه نیز اطلاع‌رسانی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو