فونیکسریمکسبهتام

جاده سوادکوه - تهران تا پایان سال ۹۵ چهار خطه می شود

عصر خودرو- معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: طرح چهار خطه شدن جاده سوادکوه - تهران تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

جاده سوادکوه - تهران تا پایان سال ۹۵ چهار خطه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علی نبیان روز یکشنبه در همایش راهوران محله در سالن جمعیت هلال احمراستان مازندران در ساری افزود : برای تکمیل این پروژه یک هزارو 500 میلیارد ریال نیاز است که امسال افزون بر یک هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.
    وی ادامه داد : کاروان دولت تدبیر و امید در سفر سال گذشته به مازندران تکمیل این محور را در مصوبات استانی قرارداد.
    جاده قائمشهر - فیروزکوه حدود 107 کیلومتر است و تاکنون برای اجرای این پروژه چهارهزار میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است.
    84 کیلومتر از محور قائمشهر- فیروزکوه موسوم به جاده سوادکوه ( قائمشهر- تهران) در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد که تاکنون 71 کیلومتر از این جاده تعریض شده است.
    *** چهارخطه شدن جاده هراز در سال 96
    معاون استاندارمازندران گفت که عملیات چهارخطه شدن جاده هراز با پیگیری استانی در برنامه ریزی اولویت دار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و تا پایان سال 96 این محور تکمیل می شود.
    نبیان افزود : درسال جاری 20 کیلومتر از طرح چهار خطه شدن هراز زیر بار ترافیک قرار گرفت و مابقی طرح نیز با سرعت در حال تکمیل است.
    وی محدودیت مالی ناشی از کاهش قیمت نفت را عامل اصلی در کندی پیشرفت فیزیکی طرح های عمرانی در سال های اخیر اعلام کرد.
    نبیان اضافه کرد: با وجود محدودیت مالی در دولت تدبیر و امید یک هزار کیلومتر از محورهای استان آسفالت و 185 کیلومتر جاده اصلی احداث شد.
    وی دراین نشست با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در استان مازندران از تلاش پلیس راه، راه و شهرسازی، امداد و نجات جمعیت هلال احمر و اورژانس 115 قدردانی کرد.
    فرمانده انتظامی مازندران نیز در این نشست گفت که در پنج ماه اول سال جاری سوانح رانندگی در محورهای این استان حدود پنج درصد کاهش یافت.
    سردارسید محمود میرفیضی افزود : این خطه شمال کشور با وجود ثبت تردد 174 میلیونی خودرو در تابستان سال جاری طبق آخرین گزارش ملی در کاهش تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی رتبه اول کشور را کسب کرد.
    وی مشارکت نیروهای امدادو نجات، راهداران، اورژانس 115 و پلیس راه را در محورهای این استان از دلایل اصلی کاهش سوانح رانندگی و تلفات انسانی دانست.
    سردارمیرفیضی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و اجرای طرح زمستانی خواهان تداوم همکاری این نیروها در خدمات رسانی به مردم شد.
    حدود 101 کیلومتر از جاده هراز از آمل تا پایان تونل امامزاده هاشم در اداره کل راه و شهرسازی مازندران قرار دارد که بیش از نیمی از این محور تاکنون چهار خطه شد وبرای تکمیل 45 کیلومتر باقی مانده از این محور حدود پنج هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
    45 کیلومتر محور باقی مانده از جاده هراز حدفاصل بایجان تا نزدیکی تونل امامزاده هاشم (ع) برای تعریض و چهارخطه شدن به پیمانکاران واگذار شد و در این مسیر 20 دستگاه تونل و 27 دستگاه پل نیاز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو