فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران:

چرخ زندگی حداقل ۶ نفر با هر تاکسی می چرخد

عصر خودرو- رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۷۸ هزار راننده اصلی و ۲۶ هزار راننده کمکی در ناوگان تاکسیرانی تهران مشغول به کار هستند و چرخ زندگی حداقل ۶ نفر با هر دستگاه تاکسی می‌چرخد.

چرخ زندگی حداقل ۶ نفر با هر تاکسی می چرخد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد حقانی با حضور در مراسم اختتامیه «سومین جشنواره تاکسیران برتر» که از سوی سازمان تاکسیرانی تهران و در محل فرهنگسرای بهمن برگزار شده بود، گفت: انتخاب و معرفی تعدادی راننده از بین هزاران راننده تاکسی تهران کار دشواری است و از این رو، اگر بخواهیم حق مطلب را اَدا کنیم، بهتر است بگوییم تهران بیش از 100 هزار تاکسیران دارد که همگی آنها شایسته کسب عنوان تاکسیران برتر هستند.

    رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به این که 104 هزار راننده تاکسی تهران به اتفاق خانواده‌هایشان، خانواده ‌ای بسیار بزرگ را تشکیل می ‌دهند که جمعیت آن به 520 هزار نفر می رسد، اظهار کرد: به این ترتیب بیش از یک درصد جمعیت تهران، تاکسیران و حدود 6 درصد از جمعیت تهران نیز خانواده تاکسیرانان هستند.

    حقانی  با بیان این که 78 هزار دستگاه تاکسی، روزانه 4 و نیم میلیون نفر را در تهران جا به جا می‌کنند، تصریح کرد: اگر قرار بود این تعداد جمعیت با خودروی شخصی جا به جا شوند، روزانه حداقل یک میلیون دستگاه خودروی اضافی وارد معابر شهری تهران می ‌شد.

    رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر آثار مثبت فعالیت ناوگان تاکسیرانی به ویژه تاکسی‌ های پاک بر کاهش و کنترل آلودگی هوای تهران، خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی با فعالیت خستگی ناپذیر در گرمای تابستان و سرمای زمستان، ناملایمات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را تحمل می‌ کنند و در واقع سنگ زیرین چرخ حمل و نقل شهری هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط