فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه امروز /۱۲ مهر ۹۵

روزهایی که بازار بر پاشنه خودروسازان می چرخد

عصر خودرو- امروز خودرویی ها موفق به ثبت رکورد شکنی جدیدی شدند و به کانال ۲۱هزار واحدی راه پیدا کردند.درپی انتشار اخبار خوش و قابل اطمینان از سوی مدیران صنعت خودرودرباره ورود به مشارکت های جدید با خودروسازان خارجی ، هجوم سهامداران به صف خرید خودرو سنگین تر از روزهای قبل بود .آنچنان که این مهم ، منجر به صف خریدهای سنگین میلیونی در اکثر نمادهای این گروه شد به گونه ای که امروز ۳۸ درصد از کل ارزش معاملات بورس مختص خودرویها بود. خساپا با ۵۵ واحد و خودرو ۵۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

روزهایی که بازار بر پاشنه خودروسازان می چرخد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، شاخص خودرویی با 809 واحد افزایش معادل 4 درصد به 21 هزار و 70 واحد رسید، امروز سرعت گردش نقدینگی در گروه خودرویی به حدی بالا بود  که حجم  معاملات خودرویی 45 درصد و ارزش معاملات آن 38 درصد کل بازار بود. ارزش بازار خودرویی نیز  5 درصد کل ارزش بازار بورس بود.
    در این روز سهامداران خودرویی بیش از 633 میلیون سهم به ارزش1,151 میلیارد ریال در 33 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در مجموع امروز گروه خودرویی به لیدری نماد خساپا شروعی مثبت را تجربه کردند در ادامه نیز اکثر نمادهای این گروه با تقاضای میلیونی خریداران صف شدند.
    قطعه سازان خودرویی نیز همگی در درصدهای مثبت معامله شدند وخپویش تنها نماد منفی گروه خودرویی بود مابقی نمادها،  در سقف قیمتی مورد تقاضا و یا بازده های مثبت بسته شدند.
    سایپا که هفته گذشته با افزایش اقبال فعالان بازار روبرو شد، امروز نیز با 191میلیون حجم  معامله وبیش از 55 هزار  میلیار ریال ارزش معامله در قیمت 1،417 ریال با تقاضای سنگین 55 میلیونی بسته شد.  صف خرید خودرو نیز در لحظات پایانی عرضه شد و   کار خود را با تقاضای9 میلیونی و  قیمت 3,312 ریالی به پایان رساند. همچنین خزامیا   به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایپا، سنگین ترین صف خرید امروز را با 106 میلیون حجم به ثبت رسانید و با قیمت پایانی1,056 ریال بسته شد.
    نمادهای ورنا، خکاوه، خگستر، خچرخش ، خفناور، ختراک و خشرق نیز صف خرید شدند ولی در ساعات پایانی صف خرید خاذین، خپارس، خاور و خدیزل  با حجم کمی عرضه شدند. خبهمن نیز در آستانه حداکثر قیمتی مثبت معامله شد اما صف خرید تشکیل نداد.
    در گروه خودرو و ساخت قطعات این روزها مجددا شاهد انتشار اخبار جدید درباره ی قراردادهای شرکت های خودرویی هستیم. لیکن  به نظر می رسد، با افزایش یافتن احتمال تولید خودروی ارزان قیمت رنو در ایران زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو