فونیکسریمکسبهتام

نصب شیشه محافظ در ایستگاه‌ها، اولویت ندارد

پاسخ رییس کمیسیون عمران شورا به حوادث مرگبار مترو

عصر خودرو- رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت نخست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اتمام خطوط باقی مانده مترو است و هنوز نصب محافظ شیشه ای در مترو به اولویت تبدیل نشده است.

پاسخ رییس کمیسیون عمران شورا به حوادث مرگبار مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، اقبال شاکری گفت: از یک سال و نیم قبل طرحی در شورای شهر تهران در دست بررسی بود و در تلاش بودیم طرح عملیات اضطراری و پدافند غیر عامل در شبکه مترو و فضاهای زیر سطحی را اجرایی کنیم.

    وی افزود: این طرح از دو هفته قبل در شورای شهر تهران به تصویب اعضا رسید و مقرر شد با کمک سازمان مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و شرکت بهره برداری مترو برای اجرای این مصوبه اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

    رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه ریزی برای حل مشکلات موجود در فضاهای زیر سطحی اظهار کرد: برای هر اتفاق در مترو از جمله تخلیه اضطراری، مقابله با حوادث انسان ساز و ایمنی شبکه برنامه ریزی شده و شرکت بهره برداری مترو، پدافند غیر عامل و سازمان مدیریت بحران باید در این رابطه برنامه های خود را اعلام کنند.

    شاکری در نظر گرفتن محافظ برای مسافرین مترو را یکی از بندهای مصوبه عملیات اضطراری و پدافند غیر عامل در شبکه مترو و فضاهای زیر سطحی دانست و اظهار کرد: در یکی از بندهای این مصوبه به موضوع در نظر گرفتن محافظ شیشه ای برای ایستگاه های مترو اشاره شده اما باید به این موضوع توجه شود که عملیاتی کردن برنامه هزینه بسیار زیادی را برای شهر به دنبال خواهد داشت.

    وی با اشاره به کم کاری دولت در بحث پرداخت بخشی از هزینه های حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: از 8 سال گذشته تا کنون دولت ها در بحث پرداخت سهم خود در حوزه حمل و نقل عمومی کم کاری کرده و به همین خاطر شهرداری تهران از برنامه های توسعه ای خود عقب است.

    رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران اولویت بندی هزینه ها در بحث حمل و نقل عمومی را یک الزام دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر اولویت بندی هزینه ها در بحث حمل و نقل عمومی مطرح است و با توجه به اینکه شهروندان تهرانی به شدت با مشکل کمبود ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه هستند اولویت نخست برنامه ریزی برای توسعه این ناوگان است.

    شاکری در خصوص حادثه روز گذشته در متروی ایستگاه شادمان و کشته شدن دختری 26 ساله در این حادثه اظهار کرد: برای جلوگیری از حوادث در مترو می توان از محافظ شیشه ای استفاده کرد اما اجرایی کردن این طرح هزینه های بسیار زیادی را به دنبال داشته ضمن اینکه نصب شیشه برای یک خط انجام می شود و قادر نیستیم یک ایستگاه را مجهز به محافظ شیشه کنیم.

    وی از برنامه ریزی ها برای نصب شیشه محافظ در متروی خط فرودگاه مهرآباد خبر داد و بیان کرد: در شورای شهر تهران تصویب شده که برای اولین بار در متروی خط فرودگاه مهرآباد شیشه محافظ نصب شود اما اجرای این مصوبه نیز منوط به تامین هزینه ها است.

    رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی های صورت گرفته در رابطه با نصب محافظ شیشه ای در متروی تهران از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هزینه های نصب شیشه محافظ در خطوط مترو را برآورد کرده اما در گزارش های این معاونت تاکید شده که آغاز این کار می تواند ساخت مترو را به تاخیر بیاندازد.

    شاکری تاکید کرد: هر زمانی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کند که نصب محافظ شیشه در ایستگاه ها به اولویت این معاونت تبدیل شده برای تصویب مصوبات لازم برای تحقق این اتفاق برنامه ریزی خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو