فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

هر دستگاه خودرو در معابر ۱۲ هزار برابر انسان انرژی مصرف می کند

عصر خودرو- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: هر دستگاه خودرو در معابر ۱۲ هزار برابر انسان انرژی مصرف می کند و در ۵۰ سال گذشته ضمن تاثیر خودرو بر زندگی انسان ها، مشکلات زیادی را پدید آورده است.

هر دستگاه خودرو در معابر ۱۲ هزار برابر انسان انرژی مصرف می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، اکبر ترکان عصر چهارشنبه در همایش الزامات ترافیکی در ساختمان ها افزود: هر چند که با ورود خودرو زندگی انسان ها متحول و مشکلات زیادی به بار آورد،امکان کنار گذاردن آن از زندگی انسان وجود ندارد.
    وی اظهار داشت: اکنون تعداد خودروهای کشور به 17 میلیون دستگاه افزایش یافته و یک پنجم جمعیت 78 میلیون نفری ایران دارای خودرو است.
    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با طرح این پرسش که آیا در طراحی شهرهای خود همزیستی خودرو با انسان ها مورد توجه قرار گرفته ، یادآور شد: این وسیله در کنار ما زندگی می کند و نمی توانیم آ ن را نادیده بگیریم.
    ترکان تصریح کرد: تعداد خودرو در ایران اکنون به تعداد خانوارها رسیده و برای حل ترافیک در شهرها باید به مقوله تسهیل حمل و نقل بیش از پیش توجه شود.
    همچنین معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این همایش افزود: 20 سال گذشته به مساله ترافیک و الزامات ترافیکی در اطراف ساختمان ها بسیار بی توجهی شده است.
    محمود صفارزاده افزود: لازم است تا تلاش شود با اجماع متخصصان، مهندسان و کارشناسان برای تهیه یک مقررات ملی مناسب به یک جمع بندی برسیم تا شاهد آرامش و آسایش شهروندان در حوزه های شهرسازی و ساختمان سازی باشیم.
    پیش نویس الزامات ترافیکی در ساختمان ها در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این همایش رونمایی شد تا پس از طی فرایندهای مورد نیاز و تصویب آن در مراجع قانونی در حوزه ساختمان سازی شهری مورد توجه قرار گیرد.
    به گزارش ایرنا، همایش الزامات ترافیکی در ساختمان هاعصر چهارشنبه با هدف بررسی معضلات ترافیک ساختمان ها و ارایه راهکارهای لازم در زمینه ضوابط ترافیکی هنگام ساخت ساختمان، ضوابط ترافیکی داخل ساختمان ها و ضوابط ترافیکی در شبکه معابر و با حضور دست اندرکاران، متخصصان و کارشناسان حوزه ترافیک شهری و شهرسازی برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو