فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی:

احداث دو خط حومه‌ای دیگر از گرمسار به تهران تا ابتدای ۹۶

ترافیک جاده‌ها باید به ریل منتقل شود

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: خطوط سوم و چهارم حومه‌ای مسیر گرمسار ـ ورامین ـ شهرری ـ تهران تا ابتدای سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث دو خط حومه‌ای دیگر از گرمسار به تهران تا ابتدای ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم بهره‌برداری از یک باند پل روگذر ریلی امام رضا با هدف توسعه خط آهن حومه‌ای تهران ـ ورامین ـ پیشوا حضور یافت.

    آخوندی در این مراسم گفت: رفع مسئله کلانشهر تهران در شهرستان‌های این استان در حوزه برقراری نظام حمل و نقل عمومی از اصلی‌ترین اهداف وزارت راه است که امروز در این حوزه پیشرفت‌های مناسبی داریم.

    وی ادامه داد: اتصال تهران به شهرستان‌های حومه از طریق قطار حومه‌ای تا پایان امسال به نتایج مطلوبی منجر می‌شود.

    آخوندی افزود: امروز پل روگذر امام رضا(ع) را در ورامین داریم که باند رفت آن به بهره‌برداری رسد و باند برگشت آن هم تا پایان امسال افتتاح می‌شود که 4 خط راه‌آهن از زیر این پل عبور می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان کرد: پل روگذر 15 خرداد نیز که سه باند رفت و برگشت راه‌آهن از زیر آن عبور می‌کند از امروز احداث خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ظرف 6 ماه عملیاتی شود.

    آخوندی اظهار داشت:‌ روزانه بیش از 75 هزار تردد خودرو بین ورامین و کلانشهر تهران انجام می‌شود که به عنوان تردد زائد محسوب می‌شود در حالی که می‌توان این ترافیک را به سیستم ریلی منتقل کرد، خودروها حذف شوند و تنها چاره آن توسعه حمل و نقل ریلی است.

    وی گفت:‌ همچنین در ادامه توسعه خطوط حومه‌ای دو خط دیگر از گرمسار ـ ورامین و شهرری به تهران متصل می‌شود که خط سوم تا اواسط آبان ماه امسال و خط چهارم اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی افزود: از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای ریلی در ورامین، توسعه ایستگاه ورامین است که توسط پیمانکاران اجرای می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم سکوهای این ایستگاه تا پایان سال تکمیل شود.ضمن آنکه در راستای توسعه ایستگاه ورامین 2 هزار متر مربع به زیربنای آن اضافه می‌شود.

    آخوندی با اشاره به اتصال قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا به مترو تهران، گفت: در شهرری این مسیر ریلی به خط یک مترو وصل می‌شود. ضمن آنکه رایزنی کردیم این مسیر ریلی در شهرری به خط 6 مترو تهران متصل شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه 600 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: معتقدیم توسعه قطارهای حومه‌ای برای آسایش مردم ضروری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو