فونیکسریمکسبهتام

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

جاده های الموت به عنوان سرمایه های ماندگار حفظ شوند

عصر خودرو- معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی گفت: راههای موجود الموت سرمایه های ماندگاری هستند که باید حفظ شوند.

جاده های الموت به عنوان سرمایه های ماندگار حفظ شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن نیا ظهر شنبه در بازدید از راههای موجود منطقه الموت اظهار کرد: هرگونه عملیات بهسازی و مناسب سازی در راه های روستایی الموت باید به گونه ای انجام شود که مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه از دست نرود؛ این موضوع در راه هایی که از داخل بافتهای روستایی می گذرد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

    وی با اشاره به موقعیت ویژه منطقه الموت بیان کرد: سرمایه گذاری در راه های موجود در الموت به هیچ وجه از میان نمیرود، بلکه آبادی ها و روستاهایی که در مسیر آن قرار دارند و گردشگرانی که از فضاهای تاریخی، طبیعی و مذهبی آن بازدید میکنند، از این امکانات بهره می برند.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: اجرای جاده های در دست احداث قزوین الموت تنکابن و قزوین رحیم آباد کلاچای از جذابیت های محورهای موجود در منطقه الموت نکاسته و قطعا پس از این هم این محورها کاربری خود را حفظ خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه عملیات راهسازی و راهداری در مناطق بکر تاریخی و گردشگری نیازمند رعایت ملزوماتی خاص است عنوان کرد: هرگونه عملیات بهسازی و مناسب سازی در راه های روستایی الموت باید به گونه ای انجام شود که مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه از دست نرفته و کمترین دخالت ممکن در شرایط موجود را ایجاد کند؛ این موضوع در راه هایی که از داخل بافت روستایی می گذرد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

    حسن نیا با تاکید بر اینکه هر منطقه ای به تناسب ویژگی های خود نیازمند یک سطح کاربری و سرویس از راه است خاطر نشان کرد: آمار پایین تلفات و واژگونی در محورهای کوهستانی نشان دهنده این است که رانندگانی که در این محورها تردد می کنند، سرعت ایمن و مقررات راهنمایی و رانندگانی را بهتر و بیشتر رعایت می کنند.

    وی در پایان با اشاره به اینکه تردد خودرو در روستاهایی مانند ابیانه، کندوان و همچنین شهر ماسوله امکان پذیر نبوده و گردشگران از طریق پیاده راه های تعبیه شده از مناطق تاریخی و طبیعی محلی دیدن میکنند، تاکید کرد: در الموت نیز برخی روستاها مانند گازرخان، آتان، اوان و سایر روستاهای شاخص منطقه نیازمند بکارگیری سیاست هایی از این دست هستند.

    در این بازدید حامد مانی فر مدیر کل راه و شهرسازی، جواد حق لطفی مدیر راهداری این اداره کل و جمعی از کارشناسان و مدیران راه و شهرسازی استان حسن نیا را همراهی کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو