فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۱۹ مهر۹۵

بازگشت روی خوش به گروه خودرو

عصر خودرو- خودرویی ها گرچه امروز را منفی شروع کردند اما در نیمه معاملات اکثرا مثبت و متعادل شدند، در مجموع هفته جاری به دلیل تعطیلی پیش رو، از ابتدای هفته بازار از جمله خودرویی ها رفتار نوسانی را در پیش گرفتند.شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات در این روز بارشد ۳۶۳ واحدی رقم ۲۱ هزار و ۴۷۷ واحدی را تجربه کرد. این افزایش تحت‌تاثیر رشد قیمت سهام نمادهایی مانند خساپا، خودرو، خزامیا، ورنا و بسیاری از نمادهای قطعه سازی رخ داد. امروز خزامیا مقاومت ۱۱۵ تومانی خود را شکست و با قیمت ۱۱۶ تومان بسته شد.

بازگشت روی خوش به گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، بیشترین حجم معاملات گروه خودرویی را  امروز به ترتیب نمادهای خساپا،خزامیا،خاور، خرینگ و پس از آن خودرو به خود تخصیص دادند. بیشترین ارزش معاملات خودرویی نیز به ترتیب متعلق به گروه های خساپا،خزامیا و خودرو بود.
    در روز دوشنبه سهامداران بیش از 283 میلیون برگه سهم را به ارزش 45 میلیارد  تومان در 19 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که نسبت به روز گذشته حجم معاملات کاهش قابل توجه 37 درصدی داشته اما ارزش معاملات 4 میلیارد تومان بیشتر شد.
    براساس این گزارش، از 29 نماد معاملاتی روز جاری تنها 5 نماد منفی بسته شدند و از بین نمادهای مثبت خزر، خموتور و ختور،خچرخش صف خرید تشکیل دادند، اما ختراک صف خرید خود را عرضه کرد، با این حال با رشد 4 درصدی قیمت به کار خود پایان داد. همچنین  امروز خساپا با 37 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس گذاشت.
    لازم به ذکر است، گرچه  افزایش سرمایه خپارس،خکاوه و خاور پس از گذشت ماه ها هنوز مشخص نشده، در خکاوه رسیدن آگهی بلوک می تواند خبرساز شود، خاور نیز بحث فروش دارایی را دارد و خپارس به دلیل مشارکت در سیتروئن در سایت کاشان از موقعیت خوبی در آینده نزدیک بهره مند می شود.
    از طرفی در چند ماه اخیر 2 همایش با حضور قطعه سازان داخلی و خارجی با هدف بهبود توان قطعه سازان برگزار شده و احتمالا با قراردادهای خارجی و صادرات خودروهای جدید؛ صادرات قطعه از ایران نیز انجام شود. در این گروه نمادهای ختور،خچرخش،خموتور،ختراک و خزر با تقاضای بیشتری مواجه شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو