فونیکسریمکسبهتام

کدام یک از خودروهای لوکس آلمانی از نظر مالکان و کارشناسان، کمترین مراجعه به تعمیرگاه را دارند؟

آلمانـی‌های کم‌دردسـر

عصر خودرو- معمولا اینطور تصور می‌شود که اگر هزینه نگهداری خودرویی بالا باشد، پس احتمالا استهلاک آن نیز زیاد است، در صورتی که این تصور در مورد خودروهای لوکس چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و در واقع گران‌بودن قیمت قطعات و همچنین هزینه سرویس‌های اینگونه از اتومبیل‌ها که بخش عمده‌ای از هزینه‌های نگهداری را شامل می‌شود، ارتباطی با میزان خرابی‌های احتمالی یا استهلاک آنها ندارد.

آلمانـی‌های کم‌دردسـر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰
  • آلمانـی‌های کم‌دردسـر
  • آلمانـی‌های کم‌دردسـر
  • آلمانـی‌های کم‌دردسـر
  • آلمانـی‌های کم‌دردسـر
  • آلمانـی‌های کم‌دردسـر

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به عنوان مثال، ممکن است هزینه تعویض روغن و فیلترها در یک اتومبیل لوکس 8 سیلندر، با توجه به میزان گنجایش مخزن و همچنین قیمت فیلترها، رقمی بیش از یک میلیون تومان باشد و در مقابل، کل هزینه سرویس یک اتومبیل اقتصادی، به 200هزار تومان نیز نرسد که در این شرایط، اگرچه هزینه نگهداری از اتومبیل لوکس بیشتر خواهد بود، اما ممکن است طی یک دوره مشابه و در مقایسه با آن خودرو اقتصادی، دوام بهتری را به نمایش بگذارد و کمتر به تعمیرگاه مراجعه کند. با این تفاسیر، طبیعتا وقتی یک اتومبیل گران‌قیمت را خریداری می‌کنید، باید هزینه بیشتری را هم برای نگهداری از آن پرداخت کنید اما در این میان، اگر استهلاک آن مدل نیز بالا باشد، کار شما به‌مراتب سخت‌تر می‌شود و آن وقت است که هزینه‌های بالای تعمیر و تعویض قطعات و البته مدت زمانی که برای این پروسه صرف می‌کنید، شما را به فکر فروش و تعویض آن خودرو می‌اندازد! در ایران، خودروهای ژاپنی مانند تویوتا و لکسس به عنوان مدل‌هایی با‌دوام و کم‌استهلاک شناخته می‌شوند و معمولا در مورد استهلاک برخی از اتومبیل‌های آلمانی با تردید صحبت می‌شود، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که نظر برخی‌ مالکان، تعمیرکاران و همچنین کارشناسان را نیز در این مورد جویا شویم و ببینیم که از نگاه آنها، کدام یک از خودروهای آلمانی موجود در بازار داخلی، کم‌دردسر‌تر هستند و کمتر به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند. البته این مقایسه فقط در میان مدل‌های بالای 2010 که در تعداد قابل توجه به کشور وارد شده‌اند صورت گرفته است و طبیعتا نمی‌تواند به عنوان یک معیار قطعی در مورد استهلاک محصولات یک برند، در نظر گرفته شود.

مرسدس بنز E-Class W212
اساسا E-Class جزء آن مدل‌هایی است که در این کلاس و رنج قیمت، به لطف کیفیت و دوام خوب، کمتر مالک خود را به دردسر می‌اندازد و بدون شک W212 یا همان مدل‌های 2010 الی 2016 نیز از این قضیه مستثنی نیستند. جالب است که در این نظرسنجی، E350 و E300 (قبل از فیس‌لیفت) نمره قبولی بیشتری داشتند و اگرچه E200 و E250 (مدل‌های بعد از فیس‌لیفت 2014) نیز در این لیست قرار دارند اما ظاهرا مواردی مانند بهره‌گیری از سامانه توربوشارژ، حساسیت سرویس و نگهداری از آنها را افزایش داده است.

مرسدس بنز C-Class W204
مدل‌های 2007 الی 2014 مرسدس بنز
C-Class به عنوان خودروهایی نسبتا کم‌خرج و کم‌استهلاک (در مقایسه با اکثر رقبا) شناخته می‌شوند و مالکان آنها نیز معتقدند که در صورت مراقبت و توجه به انجام دقیق سرویس‌ها، دوام نسبتا خوبی را به نمایش می‌گذارند. البته در این میان، برخی تعمیرکاران، مدل‌های 6 سیلندر تنفس طبیعی را به مدل‌های 4 سیلندر که مجهز به سیستم کمپرسور هستند (مانند C200) ترجیح می‌دهند اما C200‌های بعد از فیس‌لیفت 2012 که به جای کمپرسور از توربوشارژ بهره می‌گیرند هم در جلب رضایت مالکان از لحاظ استهلاک و هزینه‌های نگهداری، موفق بوده‌اند.

ب‌ام‌و 28i X3 (فیس‌لیفت 2015)
انتخاب در میان مدل‌های ب‌ام‌و کمی دشوار بود و شاید یکی از دلایل آن، استفاده از سیستم توربوشارژ در پیشرانه تمامی مدل‌ها باشد که از نظر اکثر تعمیرکاران و کارشناسان، شرایط نگهداری را حساس‌تر می‌کند و البته ظاهرا در بعضی از مدل‌ها، برخی ایرادات فنی یا الکترونیکی نیز تعدادی از مالکان را با مشکل مواجه کرده بود. علیرغم این تفاسیر به نظر می‌رسد که مدل فیس‌لیفت (2015) X3 28i، نسبت به دیگر مدل‌ها کم‌دردسر‌تر بوده است و اگرچه تعداد آن در ایران، نسبت به مدل‌هایی چون 528i یا X4 کمتر است اما گفته می‌شود که در اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز رضایت اکثر خریداران را جلب کرده است.

ب‌ام‌و 320i سدان
(مدل‌های 2013 الی 2015)
دیگر نماینده موفق ب‌ام‌و در این لیست، ب‌ام‌و 320i سدان (اتاق F30) است که البته بیشتر از تعمیرکاران، مالکان از آن راضی بودند و اکثرا معتقدند که در صورت نگهداری صحیح و انجام به‌موقع سرویس‌ها، استهلاک و هزینه‌های نگهداری آن نیز در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در این رنج قیمت، منطقی و قابل قبول خواهد بود.

پورشه کاین 6 سیلندر 2011
شاید دیدن یکی از مدل‌های پورشه در این فهرست کمی عجیب به نظر برسد، خصوصا اینکه هزینه سرویس‌ها و قیمت لوازم یدکی مدل‌های مختلف پورشه نیز نسبت به مرسدس بنز و ب‌ام‌و بالاتر است و ضمنا مدل‌های توربو آن نیز چندان کم‌خرج و کم‌استهلاک نیستند. اما در هر حال کاین 6سیلندر (مدل‌های 2011 الی 2013) توانسته است با دوام خوب، رضایت اکثر خریداران را جلب کند و حتی جالب است که مالکان مدل S (8 سیلندر) نیز گلایه خاصی از اتومبیل خود ندارند و همان طور که گفتیم، بیشتر بحث حساسیت‌های نگهداری و همچنین هزینه بالای سرویس‌ها مطرح می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو