فونیکسریمکسبهتام

بازگشایی مدارس و افزایش گره ترافیک شهر کرمانشاه

عصر خودرو- با آغاز سال تحصیلی جدید فضای پر جنب و جوش مدارس در جامعه نیز اثرگذار بوده و گویی شهر حیاتی تازه به خود گرفته است، اما این شور و نشاط جدید شهر روی دیگر سکه نیز دارد.

بازگشایی مدارس و افزایش گره ترافیک شهر کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، با بازگشایی مدارس این روزها شاهد افزایش ترافیک شهر کرمانشاه هستیم هرچند تمام دستگاه های مرتبط نیز تلاش خودشان را داشته اند تا بتوانند به سهم خود گره ای از این مساله باز کنند.
    اینکه در خصوص تسهیل در وضعیت ترافیکی شهر یک میلیون نفری کرمانشاه چه اقدام هایی انجام شده و چه مشکلاتی بر سر راه وجود دارد موضوع این گزارش است که در ادامه می خوانید.
    رییس پلیس راهور استان کرمانشاه می گوید که قبل از بازگشایی مدارس یعنی از 15 شهریور ماه به منظور تسهیل در خریدهای مدرسه مردم طرح زوج و فرد را در خیابان های اصلی مرکز شهر به اجرا گذاشته ایم.
    سرهنگ محمد مرادی؛ همچنین از برگزاری نشست هایی با آموزش و پرورش به منظور بررسی وضعیت سرویس های دانش آموزان از قبل از بازگشایی مدارس خبر داد.
    اشاره مرادی به کارگروه موضوع ماده 18 شیوه نامه اجرایی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان است که در آن شیوه اجرایی سرویس های مدارس بررسی می شود و ماحصل آن برقراری سه هزار سرویس مدرسه در شهر کرمانشاه بوده است.
    این را سجاد سلیمانی مدیرعامل سازمان تاکسی رانی کرمانشاه پیشتر اعلام کرده بود، وی افزود که هشت گروه گشت بازرسی این سازمان با همکاری پلیس راهور کار نظارت بر سرویس های مدارس را انجام می دهند.
    از طرفی مدیرعامل اتوبوسرانی کرمانشاه نیز از آماده باش این سازمان در نیمه اول مهر ماه خبر داد و گفت که در این مدت اتوبوسرانی شهر کرمانشاه یک ساعت اضافه کاری داشته است.
    به گفته قدرت الله فعلی در نیمه دوم مهر نیز 50 درصد سرویس اتوبوس ها در مناطقی از شهر متمرکز شده اند که مدارس بیشتری وجود دارد.
    ظاهرا در خصوص وضعیت ترافیکی شهر بعد از بازگشایی مدارس نامه ای از طرف وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ شده است، این را دبیر شورای ترافیک استان کرمانشاه اعلام کرد.
    محسن زاهدی به خبرنگار ایرنا گفت که حدود سه سال است که در زمان بازگشایی مدارس اقدام های خاصی از قبیل ساماندهی به سرویس های مدارس و آموزش مدیران مدارس انجام می شود منتها الان وزارت کشور به صورت کتبی پیگیر این اقدام ها شده است.
    وی مجموع اقدام های انجام شده را 16 مورد اعلام کرد از جمله ساماندهی سرعت گیرهای سطح شهر، خط کشی جلو مدارس، آموزش ترافیک برای دانش آموزان و طرح زوج و فرد که از 15 شهریور اجرایی شده است.
    اما با وجود تمام این تمهیدات هر از چند گاهی گره ترافیک در شهر یک میلیون نفری کرمانشاه از جمله در مرکز شهر و منطقه 22 بهمن را شاهد هستیم.
    رییس پلیس راهور کرمانشاه وضعیت منطقه 22 بهمن کرمانشاه را خاص بیان می کند و می گوید که یکی از عوامل اصلی بار ترافیک این منطقه ازدحام خودروهای تک سرنشین و دور زدن تفریحی خودروهاست.
    البته به گفته مرادی در این مدت برای کاهش بار ترافیکی منطقه 22 بهمن کرمانشاه، خیابان مسجد کوکب رشیدی و خیابان 17 شهریور یک طرفه شده است و ماموران پلیس راهور برای رعایت این موضوع در محل حضور دارند.
    وی دیگر اقدام های انجام شده را بستن مسیرهای تردد شرق به غرب و غرب به شرق تقاطع دیزل آباد بیان کرد و گفت که در گذشته میانگین توقف خودروها پشت چراغ قرمز این تقاطع 6 دقیقه بوده است.
    مرادی ادامه داد که این کار تبعات منفی نیز داشته چرا که بار ترافیکی را به پل الهیه، سنگر و بلوار ظفر منتقل کرده است و ما نیز مجبور شده ایم تا برای سهولت تردد خودروها ماموران را در این مسیر جدید مستقر کنیم.
    وی در مجموع وضعیت ترافیکی شهر را خوب عنوان کرد و افزود که متاسفانه هر ساله تعداد زیادی خودرو به شهر اضافه می شود در حالی که بسترها و خیابان های موجود وضعیت ثابتی دارند که باید در این زمینه چاره اساسی اندیشیده شود.
    شاید با شنیدن این صحبت ها استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس های شهری اصلی ترین راهکار کاهش بار ترافیکی عنوان شود اما پای صحبت های مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه که می نشینیم موضوع را جور دیگری می بینیم.
    به گفته قدرت الله فعلی، زمان استاندارد سفرهای درون شهری هفت دقیقه است که این زمان در شهر کرمانشاه هم اکنون از 10 تا 20 دقیقه متغیر است.
    وی می گوید که ما هم از این وضعیت راضی نیستیم هرچند که برای کم کردن زمان سفرها نیاز به اتوبوس های جدیدی داریم.
    فعلی، تعداد اتوبوس های فعال شهر کرمانشاه را 250 دستگاه از 300 دستگاه موجود عنوان کرد و افزود که برای خرید یکصد دستگاه اتوبوس 560 میلیارد ریال اعتبار لازم است که فعلا شهرداری از نظر بودجه وضعیت مناسبی ندارد.
    وی همچنین از برنامه راه اندازی خط ویژه اتوبوسرانی از میدان آزادی به شمال شهر کرمانشاه در آینده خبر داد و گفت که کاش به جای منوریل به فکر راه اندازی خط بی.آر.تی (BRT) در کرمانشاه بودیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو