فونیکسریمکسبهتام

حذف حداکثر ۲۵ هزار شغل در فولکس واگن

عصر خودرو- فولکس واگن با بازنشسته شدن کارکنان قدیمی حداکثر ۲۵ هزار شغل را در یک دهه آینده حذف خواهد کرد که به کاهش هزینه ضروری برای احیای این برند خودروسازی کمک خواهد کرد.

حذف حداکثر ۲۵ هزار شغل در فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مدیران ارشد گروه خودروسازی فولکس واگن از ماه ژانویه با روسای اتحادیه کارکنان این شرکت در حال مذاکره هستند تا توافق آنها را برای تدابیر کاهش هزینه و تامین هزینه‌های رویکرد به خودروهای برقی جلب کنند.

    انتظار برای بازنشسته شدن کارکنان، گزینه بهتری به جای اخراج محسوب می شود.

    فولکس واگن اعلام کرده است دهها هزار نفر از کارکنان این شرکت که از نسل دهه‌های 1950 و 1960 هستند، در سالهای آینده به سن بازنشستگی می رسند با اینهمه به هدف حذف 25 هزار نفر - یک پنجم از نیروی کار فولکس واگن در آلمان - که رییس شورای کارکنان فولکس واگن در مصاحبه با روزنامه هندلز بلات عنوان کرده بود، اشاره نکرد.

    تحلیلگران می گویند کاهش هزینه از محل تعدیل 25 هزار کارمند، شروع قوی خواهد بود اما باید با کاهش هزینه های خرید و برنامه های تحقیقات و توسعه همراه شود تا گردش مالی فعالیتهای این خودروساز را تضمین کند.

    منابع آگاه به رویترز اظهار کردند مدیریت فولکس واگن تمایل دارد کارمندان بخش اداری را که حدود دو سوم از 60 هزار شغل مقر ولفسبورگ را تشکیل می دهند، کاهش دهد اما کارکنان فولکس واگن از تلاش مدیریت برای برون سپاری خدمات مانند امنیت کارخانه، پشتیبانی آی تی و خدمات غذا در ولفسبورگ خشمگین هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم