فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۲۴ مهر ۹۵

در فضای فرسایشی خودرویی ها، قطعه سازان همچنان بر مدار رشد

عصر خودرو- گروه خودرو و ساخت قطعات پس از تجربه یک فضای نوسانی در سه روز پایانی هفته گذشته و افت ۹۸ واحدی شاخص کل، اولین روز معاملاتی از هفته جاری را به کمک صف خرید برخی نمادهای قطعه سازی، با افزایش ۶۸ واحدی معادل۰.۳۱درصدی و با قرار گرفتن نماگر این گروه در ارتفاع ۲۱ هزار و ۵۷۳ واحدی به پایان رساند.

در فضای فرسایشی خودرویی ها، قطعه سازان همچنان بر مدار رشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، در گروه خودرو و ساخت قطعات تنها برخی از نمادهای قطعه ساز با اقبال مواجه بودند. اما نمادهای دیگر عموما در محدوده‌ی منفی قیمتی به معاملات خود پایان دادند. حجم معاملات نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته  31 میلیون و ارزش معاملات 5 میلیارد تومان کاهش را تجربه کرد.
    در این گروه سایپا با 65 میلیون معامله پر حجم ترین نماد معامله شده‌ی خودرویی بود، محدوده‌ی 145 الی 147 تومان مقاومت مهمی برای این سهم می باشد  امروز نیز خساپا تا 147 تومان بالا رفت ولی نهایتا با  1.66 درصد رشد قیمتی و قیمت پایانی 146 تومان بسته شد. خزامیا نیز که تا قیمت 117 تومان بالا رفته بو، دپر حجم ترین سهم پس از سایپا می باشد که  در نهایت با  53 میلیون معامله و قیمت 114تومان به کار خود پایان داد. در مجموع 10 شرکت از 29 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 19  شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.
    براساس این گزارش، در ساعات ابتدایی امروز شاهد معاملات اکثرا متعادل و مثبت بودیم ولی با گذشت زمان، افزایش عرضه ها موجب شد اکثر نمادها منفی معامله شوند، در این بین نمادهای قطعه سازان مانند هفته پیش از اقبال بیشتری برخوردار بودند. نمادهای خلنت و خموتور صف خرید  تشکیل دادند خوساز نیز در ساعات پایانی مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت و صف خرید  کوچک 257 هزاری با قیمت پایانی 3,830 ریال تشکیل داد ولی  صف خرید ختور عرضه شد . خچرخش که طی هفت روز کاری پی در پی صف خرید تشکیل داده بود و 31 درصد بازدهی نصیب سهامداران کرده بود،امروز با شفاف سازی شرکت مبنی بر عدم تغییر پیش بینی سود هر سهم امسال، با جابجایی حدودا 2 میلیون  و 846 هزار سهم به همراه خکمک صف فروش شد.
    دلیل عرضه شدن سهام گروه خودرو در داد و ستدهای امروز خروج سفته بازان در قیمت های فعلی و شناسایی سود بوده است. شنیده می شود امروز گمرک با خودروسازان برای افزایش صادرات خودرو جلسه ویژه ای برگزار کرد ه است. این جلسه همزمان با قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی برگزار شد تا صادرات خودرو در گمرکات با سرعت بیشتری انجام شود. موضوع صادرات خودرو یکی از بندهای مهم قرارداد خودروسازان با شرکای خارجی به‌شمار می‌رود.
    همچنین خپارس علاوه بر اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه جهت خروج از ماده 141 قانون تجارت که در انتظار مجوز نهایی سازمان بورس است، برنامه افزایش تولید و فروش محصولات  و عرضه محصول های جدید از جمله "رنو استپ وی" را در دستور کار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو