فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۵ مهر۹۵

از صدر نشینی تا قعر نشینی خودرویی ها

عصر خودرو- در بازار منفی امروز خودروییها، تنها نماد خموتور بود که صف خرید کوچک ۴۸۵ هزاری را در قیمت ۳۵۲ تومان تجربه کرد. سایر نمادهای این گروه اکثراً در حاشیه منفی دادوستد می شدند. «خساپا» با کاهش ۴.۳ درصدی و «خودرو» با کاهش ۳.۴۱درصدی به ترتیب در قیمت‌های پایانی ۱۴۰ و ۳۳۷ تومان معاملات را به پایان رساندند. امروز شاهد اصلاح قیمتی در این گروه بودیم.

از صدر نشینی تا قعر نشینی خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات  از 29 نماد قابل معامله تنها نمادهای مثبت  5 نماد قطعه سازی خوساز، خموتور، خچرخش،ختور و خلنت بودند در حالی که بقیه نمادها با کاهش قیمت بکار خود پایان دادند.امروز شاخص کل  گروه  3.21 درصد افت کرد و  20هزار و  879 واحدی شد.
    به این ترتیب، ضعف عوامل بنیادی در قیمت‌های سهام خودرویی‌ها و پیش خور شدن خبر قراردادهای خودروسازان با شرکای خارجی باعث شد که از نقطه اوج در مسیر پرشتاب نزولی قرار گیرند. فشار فروش و قرمز‌‌پوش بودن اغلب نمادها از شاخصه‌های  خودرویی ها بود تا حدی که نمادهای خمحور، خشرق وختراک صف فروش شدند. با این وجود حجم  و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل  افزایش یافت و به اندازه آخرین روز کاری هفته قبل رسیدند. به عبارتی سهامداران خودرویی بیش از 283 میلیون برگه سهم را به ارزش 45 میلیارد  تومان در 21 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    امروز گزارشات گروه خودرویی در کدال پر سروصداتر از روزهای پیشین بود. خدیزل گزارش تولید و فروش محصولات شش ماهه را اعلام کرد، براین اساس فروش نیمه اول سال کم تر از نیمی از بودجه را پوشش داده است. خاهن عنوان کرده قرارداد میل لنگ با شرکت ساپکو هنوز نهایی نشده و در مرحله انجام مذاکره می باشد. خریخت  نیز اظهار داشته پیشرفت پروژه سیلندر دسا و برنامه تولید انبوه آن تاخیر داشته که 2.3 میلیارد تومان تاثیر منفی در فروش سال 95 دارد، همچنین فروش محصولات دو پروژه شهید باقری و پروژه راه آهن در مناقصه به نتیجه نرسیده اند.خساپا نیز پرتفوی  شهریور شرکت سهامی خاص نیوان ابتکار را انتشار داد که طبق آن شرکت بابت واگذاری تعدادی سهام بورسی 372 میلیون تومان سود کسب کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو