فونیکسریمکسبهتام

توقف فعالیت چهار کارخانه فورد در پی فروش راکد

عصر خودرو- فورد موتور به دلیل فروش راکد خودرو در آمریکا، ماه جاری فعالیت چهار کارخانه از جمله یکی از دو کارخانه تولیدکننده پیکاپ پرفروش اف ۱۵۰ را به طور موقت متوقف می کند.

توقف فعالیت چهار کارخانه فورد در پی فروش راکد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فورد هفته جاری تولید کارخانه‌اش در لوییس ویل کنتاکی که محل تولید خودروهای شاسی بلند اسکیپ و لینکلن ام کی سی است را متوقف می کند. همچنین فعالیت دو کارخانه این شرکت در مکزیک که مدلهای سدان فوژن و ساب کامپکت فیستا را تولید می کنند، متوقف می شود.

    دومین خودروساز بزرگ آمریکا اعلام کرد هفته آینده کارخانه تولیدکننده اف 150 در نزدیک کانزاس سیتی را به مدت هفت روز تعطیل خواهد کرد و از 31 اکتبر، کارخانه لوییس ویل به مدت یک هفته فعالیت نخواهد کرد.

    تعطیلی این کارخانه‌ها پس از تعطیلی هفته گذشته کارخانه تولید موستانگ فورد در میشیگان انجام می گیرد. این اقدام بدنبال کاهش 32 درصدی فروش خودروهای شاسی بلند در سپتامبر صورت می گیرد. همان طور که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند صنعت خودرو رکورد فروش 17.5 میلیون خودرو و کامیون سبک سال 2015 را تکرار نخواهد کرد، فروش خودرو در آمریکا آهسته می شود.

    مارک فیلدز، مدیرعامل فورد اظهار کرده بازار خودروی آمریکا راکد شده و فروش نمایشگاه‌های خودرو ضعیف شده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش مدلهای سری اف ماه گذشته که جنگ قیمت پیکاپ بالا گرفت، 2.6 درصد کاهش پیدا کرد. فروش اسکیپ در سپتامبر که فورد با رقابت از سوی تویوتا RAV4 و هوندا سی آر وی روبرو شد، 12 درصد کاهش اُفت کرد. میزان فروش فوژن 18 درصد و فیستا 40 درصد کاهش پیدا کرد که به دلیل قیمتهای پایین بنزین و تقاضای مصرف کنندگان برای خرید مدلهای شاسی بلند و پیکاپ بوده است.

    طبق آمار اوتودیتا، موجودی خودروهای اسکیپ از 50 روز در اوایل سال جاری به 64 روز و موجودی لینکلن ام کی سی از 91 روز در سال گذشته به 96 روز افزایش یافته است در حالیکه مدت زمان عرضه مطلوب، 60 روز است.

    فورد اعلام کرد در طول تعطیلی این کارخانه‌ها، کارکنان آمریکایی با بیش از یک سال سابقه کار، 80 درصد از حقوق معمول را به همراه مزایای بیکاری دولتی و اضافه پرداخت فورد دریافت خواهند کرد اما به جزییات بسته جبرانی برای کارکنان مکزیکی اشاره ای نکرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو