فونیکسریمکسبهتام

وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی

تاکید بر همکاریهای مشترک خودروسازان مالزی با سایپا

عصر خودرو- تاکید بر همکاریهای مشترک خودروسازان این کشور با سایپا وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی گفت: دلیل اصلی حضورم در سایپا گسترش روابط بین صنعت خودرو مالزی با گروه سایپا است و مذاکراتی از قبل وجود داشته است و پیشرفت مذاکرات را در آینده سرعت خواهیم بخشید.

تاکید بر همکاریهای مشترک خودروسازان مالزی با سایپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، داتو سری مصطفی محمد، وزیر تجارت و صنعت بین الملل  مالزی در نشست مشترک با مدیرعامل و هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب فوق گفت: پروتون سال های زیادی در ایران حضور داشته است و هزاران خودرو در بازار ایران به فروش رسانده است و بعد از برجام موضوع بازگشت به بازار خودروی ایران مطرح است و اینکه بتوانیم از فرصت های بازار خودروی ایران استفاده کنیم.

    وی افزود: تصمیماتی که در مالزی در دیدار رییس جمهوری ایران و مالزی گرفته شد، عبارتند از : دو برابرشدن تجارت بین دو کشور، گسترش زمینه های همکاری بخصوص در زمینه های نفت و گاز، خرید برخی از تجهیزات، انجام پروژه های زیر ساختی و بازدید تجار ایرانی از مالزی که بتوانیم سطح روابط را گسترش دهیم و همچنین همکاری در صنعت غذا از مواردی است که مورد مذاکره با طرف های ایرانی قرار گرفته است و همه اینها نتیجه بازدیدی است که آقای روحانی رییس جمهوری ایران از مالزی داشته اند.

    مصطفی محمد تصریح کرد: تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و 200 هزار دستگاه برای امسال است و در آینده رشد بیشتری خواهد داشت و ما می توانیم با شرکت خودرو ساز مالزی سهم بسیار خوبی در بازار خودروی ایران داشته باشیم و به آینده صنعت خودرو ی ایران امیدواریم .

    وی افزود: شرکت پروتون در مالزی برای اینکه به موفقیت برسد نیاز به تجدید ساختار دارد و به عنوان وزیر صنعت مالزی مسوول آن هستم که این امر تحقق یابد و سه مدل جدید از محصولات پروتون در آینده توسط این شرکت در بازار خودرو ایران عرضه خواهد شد.

    در ادامه مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن خیر مقدم به هیات مالزیایی گفت: علاقه مشترک ما و کشور مالزی در همکاری و دوستی بین کشورهای اسلامی زبانزد است و امیدوارم شاهد رشد و توسعه این همکاری بین جمهوری اسلامی و مالزی باشیم و همچنین شاهد همکاری و کار مشترک سایپا و شرکت های کشور مالزی باشیم.

    وی تاکید کرد: اطمینان دارم که علایق مشترک ما می تواند فضای بهتری را برای همکاری بین شرکت ها ایجاد کند و شرکت پروتون که سابقه فعالیت خوبی با ایران داشته است می تواند با همکاری مجددی که با شرکت سایپا آغاز خواهد کرد فرصت هایی را ایجاد کند که در رشد واردات و صادرات بین دو کشور تراز بهتری را شاهد باشیم.

    مدیر عامل گروه سایپا گفت: با توجه به سیاست های اخیر دولت جمهوری اسلامی در گسترش همکاری با کشور مالزی فرصت خوبی در سایپا برای همکاری با پروتون فراهم است و با توجه به شناخت خوبی که دو طرف سایپا و پروتون از یکدیگر دارند، سبدی از محصولات مشترک تعریف شود که بخشی از محصولات پروتون به ایران صادر شود و همچنین تولید مشترک داشته باشیم و نیز بخشی از محصولات سایپا در شبکه فروش پروتون به فروش برسد و این کار مشترک بتواند باعث رشد و توسعه هردو شرکت شود.

    گفتنی است در پایان نشست، وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی و هیات همراه از خطوط تولیدی شرکت سایپا بازدید کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو