فونیکسریمکسبهتام

هوندا:

به اخبار ادغام دیگر خودروسازان کاری نداریم

عصر خودرو- شرکت خودروسازی هوندا تاکید کرد که برخلاف سایر رقبایش علاقه ای به ادغام و اتحاد با خودروساز دیگری ندارد.

به اخبار ادغام دیگر خودروسازان کاری نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از لفتلین نیوز، این خودروساز ژاپنی سالانه در حدود پنج میلیون خودرو می‌فروشد و مقامات این شرکت هیچ برنامه ای برای افزایش شدید این میزان فروش در آینده نزدیک ندارند.

    تاکاهیرو هاچیگو رئیس هوندا اخیرا در مصاخبه با نشریه اتومیتیو نیوز گفت: ما هیچ بلندپروازی برای افزایش فروش سالانه خود به 10 میلیون دستگاه نداریم. ما می‌خواهیم بین آنهایی که می‌خواهند این کار را انجام دهند و خودمان یک خط بکشیم. می‌خواهیم در محدوده فروش سالانه پنج میلیون دستگاه بمانیم.

    خودروسازانی که بدنبال خرید هوندا هستند نباید نگران باشند ولی سخنان هاچیگو به این معنی نیست که این شرکت به طور کامل منزوی خواهد ماند.

    هوندا از هر همکاری با دیگر خودروسازان در صورتی که منطقی باشد استقبال می‌کند و برای مثال این شرکت هم‌اکنون در حال همکاری با جنرال موتورز در زمینه تولید پیشرانه های هیدروژنی است. 

    همچنین هوندا همانند دیگر شرکت‌ها، حرکت پرهزینه در مسیر خودروهای الکتریکی را دنبال خواهد کرد. هاچیگو انتظار دارد که در سال 2030 دو سوم خودروهایی که این شرکت در آمریکا می‌فروشد الکتریکی یا هیبریدی باشند. رسیدن به این نقطه مستلزم یک سرمایه گذاری قابل توجه است ولی هوندا آماده این چالش است.  

    هاچیگو با اشاره به خرید سهام میتسوبیشی توسط نیسان و صحبت‌های تویوتا و سوزوکی درباره همکاری گفت: من به اخبار همکاری دیگر خودروسازان کاری ندارم. ما فقط می‌خواهیم قادر باشیم کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط