فونیکسریمکسبهتام

دعوت مترو از هنرمندان برای تبدیل ایستگاه‌ها به نگارخانه

عصر خودرو- سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو از آمادگی این معاونت برای برگزاری نگارخانه‌های حرفه‌ای برای هنرمندان پایتخت در ایستگاه‌های مترو خبر داد.

دعوت مترو از هنرمندان برای تبدیل ایستگاه‌ها به نگارخانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد بنی حسن  در تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه فضای مترو یک فضای لوکس و ایمن است که روزانه به طور میانگین 3 میلیون نفر در روز جابجا می‌شوند، گفت: مترو به عنوان یکی از پرمخاطب ترین ارگان اجتماعی شناخته می شود که روزانه تعداد زیادی از فضاهای گسترده آن استفاده می‌کنند.

    وی با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه‌های مترو طی سال آتی و پیرو بهره برداری از خطوط 6 و 7 گفت: با افزایش تعداد ایستگاه‌ها، قطعا فضاهای ایستگاهی که می توان از آنها برای ترویج و توسعه فرهنگی استفاده کرد بیشتر خواهد شد و برهمین اساس برنامه گسترده ای برای بهره برداری حداکثری داریم.

    درهای مترو برای ارگان‌هاو سازمان‌های آموزشی و فرهنگی گشوده شد

    بنی حسن با بیان اینکه مترو یک شهر زیرزمینی است و امکان اجرای برنامه‌های متعدد آموزشی و فرهنگی در آن وجود دارد، افزود: درهای مترو برای ارگان‌هاو سازمان‌های آموزشی و فرهنگی گشوده شده و آنها می توانند از فضاهای نمایشگاهی و راهروهای ایستگاه های مترو برای انجام برنامه های خود استفاده کنند.

    سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه مترو برنامه های ویژه ای برای کمک به هنرمندان دارد، گفت: هنرمندان می توانند از فضاهای نمایشگاهی داخل ایستگاه‌های مترو برای معرفی آثار خود در هر زمینه استفاده کنند و این مهم در راستای ایجاد نگاه گذر و نگارخانه در مترو است چراکه سعی داریم شهر زیرزمینی مترو را به محلی برای تبادل فرهنگ و معرفی آثار هنرمندان بدل کنیم.

    وی با بیان اینکه نگارخانه‌ای به وسعت مترو باید ایجاد شود تا فرهنگ اصیل و سبک زندگی ایرانی_اسلامی به مردم شناسانده شود، تصریح کرد: در حال منعقد کردن تفاهم ‌نامه با سازمان فرهنگی و هنری هستیم که آنها آثار هنرمندان را تأیید کرده و پس از آن مترو نیز نسبت به نمایش آنها اقدام .کند

    بنی حسن همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مسافران با مترو و بالعکس با بیان اینکه 23مشکل و دغدغه احصا شده که برنامه ریزی های دقیقی برای رفع و فرهنگسازی صورت گرفته است، ادامه داد: مترو یک سازه جدید است که برای فرهنگسازی بایدفرصت بیشتری داده شود وفرهنگسازی زمان بر است.

    وی با بیان اینکه مشکلات احصا شده اعم از نحوه تهیه بلیت، استفاده و گذر از گیت، حفظ حریم خط زرد، راه نرفتن به روی پله برقی و ایجاد موانع در بسته شدن درب‌های قطار آغاز و تا دغدغه‌هایی همچون رعایت حریم خصوصی مسافران، برخورد با دستفروشان و... ادامه دارد، گفت: تمام تلاش خود را انجام دادیم تا توسط پیام‌های فرهنگی به مردم یاد دهیم که چگونه باید از این وسیله استفاده کنند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد بهبود رفتار مردم در برخی زمینه‌ها بودیم اما هنوز هم در برخی مشکلات همچون راه رفتن، ایجاد مانع در بسته شدن درها و... دیده می شود که باید برنامه‌های فرهنگسازی اتخاذ شود.


    اعلام آمادگی برای فرهنگسازی به دانش آموزان


    بنی حسن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمرکز برنامه‌های فرهنگسازی خود را بر روی دانش آموزان قرار دادیم و برای آموزش صحیح دانش آموزان در مورد استفاده از مترو به تمام مدارس شهر تهران اعلام آمادگی کردیم، گفت: حتی در تابستان اردوی قطار دانایی برای دانش آموزان برگزار کردیم؛ بگونه‌ای که در تابستان 3000 دانش آموز با حضور در این برنامه از روند حرکت،نگهداری و... قطارهای مترو بازدید کردند که در قالب سرود و نمایش نحوه استفاده درست از مترو برای آنها توضیح داده می شد.
    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو