فونیکسریمکسبهتام

برگزاری همایش سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد در گروه خودروسازی سایپا

عصر خودرو- برگزاری همایش سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد در گروه خودروسازی سایپاهمایش و کارگاه آموزشی سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد با حضور رئیس کارگروه سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم وزارت صنعت، معدن و تجارت درشرکت سایپا دیزل گروه خودروسازی سایپا برگزار شد.

برگزاری همایش سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد در گروه خودروسازی سایپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، نخستین سمینار و کارگاه آموزشی سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد ویژه مدیران، رؤسا و کارشناسان گروه سایپا در محل دائمی همایش های شرکت سایپادیزل برگزار شد.
    در ابتدای این سمینار، پیام دکتر جمالی، مدیر عامل محترم گروه خودروسازی سایپا قرائت شد. در این پیام آمده است: همانگونه که همه ی عزیزان مستحضرید در دوره ای بسر می بریم که برنامه های ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی سرلوحه ی فعالیت دولت و مردم عزیزمان است و همگان مطلعید که این مهم بدست نمی آید مگر با همت و تلاش تمامی مسئولین جامعه و تلاشگران عرصه ی صنعت و آحاد مردم شریف و رفع موانع در به ثمر رسیدن اهداف تعیین شده در روش های اجرایی و خط مشی های ابلاغی قرار دارد و یکی از موانع رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و قله های سند چشم انداز نهایی بیست ساله ی کشور در 1404، عدم رعایت صحیح قوانین و فساد اداری در ارکان اجرایی است.
    در بخش دیگری از این پیام آمده است: فساد و مبارزه با آن، امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، به عنوان یک مسئله ی اساسی مورد نظر است. بر همین اساس است که مقام معظم رهبری نیز تاکید بر ارتقاء نظام سلامت و مبارزه با فساد داشته اند.
    در بخش پایانی این پیام آمده است: بر همین اساس در شرکت سایپا نیز که پرسنل آن صدیق، تلاشگر و متدین هستند سعی کرده ایم تمهیداتی برای فرامین ارائه شده از سوی دولت محترم و وزیر صنعت، معدن و تجارت، همزمان با تقویت و هدفمند کردن سیستم های بازرسی در جهت آشنایی بیشتر همکاران با مبانی ارتقاء نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد، انجام دهیم که همایش امروز یکی از اقدامات است.
    در ادامه زعفر تنهاپور مدیرعامل شرکت سایپادیزل، گفت: سلامت اداری و رفتار درست کارکنان که مطابق با ساختارهای تعریف شده هر مجموعه است، باعث رشد و شکوفایی و افزایش بهره وری در سازمان خواهد شد.
    وی اضافه کرد: تعریف ساختار و رویه های مناسب و نظارت بر اجرای صحیح آن، تنها راه پیشرفت و موفقیت سازمان های توسعه یافته و بزرگ خواهد بود.
    مدیرعامل شرکت سایپادیزل افزود: با توجه به آموزه های دینی و توصیه های دین مبین اسلام، سلامت اداری و عملکرد شفاف همواره یکی از دغدغه های مدیران ارشد سازمان های بزرگ در کشور ما بوده و از حساسیت دو چندانی برخوردار است. در این راستا کشورهای پیشرفته دنیا نیز سعی دارند با الگو برداری از نکات کلیدی دین اسلام که بر اساس اخلاق پی ریزی شده، به خوبی آن را در سیستم های اداری خود جاری کنند.
    تنهاپور همچنین با اشاره به نقش بسزای برگزاری همایش سلامت اداری و پیشگیری از فساد تأکید کرد: آگاهی بخشی به نظام فکری مدیران و کارکنان بخش های مختلف سازمان در خصوص ابعاد و روش های مختلف سلامت نظام اداری در گروه خودروسازی سایپا، عملکرد شفاف تر همکاران را در این خانواده بزرگ صنعتی سبب خواهد داشت که امید است، این عملکرد شفاف، به اعتلای بیش از پیش برند سایپا نزد جامعه کمک نماید.
    در ادامه این مراسم، غلامرضا محمدخانی مدیر بازرسی گروه خودروسازی سایپا نیز با ارائه تعریفی جامع از بازرسی گفت: حوزه های بازرسی وظیفه کنترل و بررسی عملکرد کارکنان و تطابق آن با معیارهای مشخص و هماهنگ با اهداف سازمانی را بر عهده دارند تا بتوانند، سلامت اداری را تأمین و ضریب بروز مشکل را در اجرای فرآیندها کاهش دهند.

    وی همچنین با اشاره به اهمیت بازرسی در تمامی مکاتب مدیریتی دنیا تأکید کرد: در تمام کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان، بازرسی به عنوان رکنی غیرقابل انکار و مهم تلقی می گردد که تقویت آن، موجب افزایش راندمان کاری در هر سازمان و جلوگیری از وقوع فساد در سیستم اداری آن مجموعه می گردد.
    محمدخانی اضافه کرد: فرآیند بازرسی در گروه خودروسازی سایپا به سه شیوة دوره ای، موردی و بازدیدهای سر زده در حال انجام است که این امر، با نهایت دقت و رعایت تمامی جوانب موضوع، صورت می پذیرد.
    وی همچنین، صیانت از اصول مرتبط با هنجارهای سازمان و نیز حفظ و صیانت از مدیران، رؤسا و کارشناسان در سطوح مختلف را از اهداف مهم واحدهای بازرسی مستقر در شرکت های گروه دانست و افزود: بروز تخلف در اکثر موارد، از آگاهی کم کارکنان نسبت به دستورالعمل ها و رویه های جاری هر مجموعه نشأت گرفته است که ما برآنیم تا با برگزاری کارگاه های آموزشی این چنینی، نسبت به آگاهی بخشی همکاران در گروه اقدام نمائیم.
    همچنین، دکتر سعید سروری رئیس کارگروه سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تشکر از مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و سایر مدیرانی که در برگزاری این سمینار نقش داشتند، گفت: برگزاری همایشی در این سطح و کیفیت، نشان از استقرار یک مدیریت مهندسی محور و عملگرا در این گروه صنعتی است.
    وی هدف از برگزاری این همایش را تقویت سلامت نظام اداری به منظور دستیابی به راهکارهای اجرایی برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری، پیشگیری و مبارزه با فساد، افزایش هماهنگی، انسجام وحدت رویه در امور نظارتی دانست و افزود: در راستای اجرا و عملیاتی کردن سیاست های کلی اصلاح نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، سمینار و کارگاه های آموزشی سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد در کلیه مراکز کشور برگزار می شود.
    وی افزود: در حال حاضر، وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی 40 درصد از تولید ناخالص ملی است و 30 درصد از شاغلین کشور در حوزه های تحت پوشش وزارت صنعت، فعالیت می کنند که گروه خودروسازی سایپا، از سهم و نقش بسزایی در این زمینه برخوردار است.
    وی در ادامه ضمن تشریح عوامل مهم بروز فساد اداری و راهکارهای مقابله با آن، گام اول را در فرآیند بازرسی، پیشگیری دانست و تأکید کرد: آگاهی بخشی به کارکنان سازمان ها بعنوان اصلی ترین بخش پیشگیری از وقوع جرم مطرح است که این مهم، ضمن جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به سازمان، حفظ و صیانت افراد شاغل را در پی خواهد داشت.
    گفتنی است، نخستین سمینار و کارگاه آموزشی سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد به همت مدیریت بازرسی گروه خودروسازی سایپا و با حضور بالغ بر 200 نفر از کارکنان شرکت های گروه، در محل شرکت سایپادیزل برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو