فونیکسریمکسبهتام

پیشرفت ۸۵درصدی ساخت خط ۷مترو

عصر خودرو- روند ساخت خط ۷متروی تهران ۸۵درصد پیشرفت داشته است. همچنین فاز اول بهره‌برداری خط ۷مترو در بخش ساخت تونل صددرصد پیشرفت داشته و هم‌اکنون ساخت تونل در این خط به اتمام رسیده است.

پیشرفت ۸۵درصدی ساخت خط ۷مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، به‌گفته مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، خط 7متروی تهران با طول 27کیلومتر و 23ایستگاه از جنوب شرقی پایتخت از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می‌شود. این خط مهم با عبور از مناطق شرق و جنوب‌شرق تهران از بزرگراه امام علی، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال احمر گذشته و پس از آن به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتاب می‌رسد. وی با اشاره به اینکه این خط سپس به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام ادامه مسیر می‌دهد، بیان کرد: در این مسیر 2بخش تونل جنوبی- شمالی و غربی-شرقی وجود دارد که با همت و تلاش بی‌وقفه همکارانم در شرکت مترو، بخش احداث تونل صد‌ در‌صد به اتمام رسیده است. حسینی در ادامه گفت: کل مسیر خط 7، تاکنون در مجموع 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این در حالی است که اکنون ایستگاه‌های فاز اول بهره‌برداری از خط 7 وارد مرحله نازک‌کاری شده است.

    معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه سرعت، دقت و کیفیت همواره در کارهای عمرانی شهرداری تهران سرلوحه کارها بوده است، بیان کرد: در ساخت خط 7 متروی تهران نیز این اصول به‌کار گرفته شده است. وی همچنین توضیح داد که عملیات ساخت تعدادی از ایستگاه‌های خط 7 مترو به مرحله پایانی کار رسیده و برخی دیگر نیز در مرحله نازک‌کاری قرار دارد. حسینی تصریح کرد: در فاز اول طرح حدود 20کیلومتر به همراه 8ایستگاه به‌طور همزمان به بهره‌برداری خواهد رسید. این ایستگاه‌ها عبارتند از: ایستگاه محلاتی، 17شهریور- سعیدی، میدان محمدیه، محبوب مجاز، خیابان نواب- بریانک، نواب-آذربایجان، گیشا و میدان صنعت. وی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد مطابق تأکیدات شهردار تهران این خط بسیار مؤثر در شبکه ریلی را هرچه سریع‌تر و با کیفیت بالا به اتمام برسانیم تا مناطقی که تاکنون از امکان خطوط مترو بی‌نصیب بوده‌اند از مترو بهره‌مند شوند. حسینی با بیان اینکه اکنون 3شیفت کاری در خط 7متروی تهران فعال است، گفت:خط7عمیق‌ترین خط متروی تهران است که با خطوط 1، 2، 3، 4و 6تقاطع دارد. ضمن اینکه این خط با ایستگاه‌‌های با عمق 40تا 45متر از سطح زمین تقریباً از زیر‌تمام خطوط مترو می‌گذرد.

        سهم 85درصدی شهرداری

    شهرداری تهران 85درصد هزینه‌های مترو را می‌پردازد. احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره گفت: امروز گلوگاه اصلی متروی تهران، کمبود واگن است و هم‌اکنون، 1100 دستگاه واگن داریم که بخش زیادی از آنها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. به‌گفته وی، شبکه متروی تهران برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها در ساعات پیک مسافر، نیاز به هزار دستگاه واگن جدید دارد، چرا که واگن‌های موجود، بالای یک‌میلیون کیلومتر کار کرده‌اند و باید خیلی قبل‌تر از اینها از رده خارج می‌شدند اما مجبوریم از آنها استفاده کنیم. وی با اعلام اینکه 50درصد هزینه‌های ساخت مترو و تأمین واگن در تعهد دولت است و علاوه بر آن، حداقل یک‌سوم هزینه‌های بهره‌برداری مترو هم بر عهده دولت است، تأکید کرد: به‌دلیل پرداخت نشدن سهم دولت، 85درصد کل هزینه‌های مترو‌ به گردن شهرداری تهران افتاده است. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در زمینه ناوگان ریلی، محدودیت‌های زیادی وجود دارد، اظهار کرد: دولت که به تهران کمک نمی‌کند و منابع شهرداری تهران هم که محدود است و در این میان، مدیریت شهری نمی‌تواند معجزه کند. وی با تأکید بر اینکه نمی‌شود دولت پول ندهد اما مقصر مسائل و مشکلات موجود را شهرداری تهران بدانیم، اضافه کرد: فرض بر این بوده که دولت به توسعه مترو کمک می‌کند اما حالا که در میانه راه هستیم، دولت کمک نمی‌کند و جای دست مریزاد به مدیریت شهری بابت توسعه مترو، می‌گویند بیخود کرده‌اید که مترو ساخته‌اید. وی با اشاره به اینکه در 10سال اخیر، وضعیت مترو بسیار بهتر شده، اظهار کرد: باور ما این است که دولت باید به مدیریت شهری کمک کند که نمی‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو