فونیکسریمکسبهتام

افتخاری دیگر برای سایپا:

نشان مدیریت سبز به سایپا اهدا شد

عصر خودرو- نشان مدیریت سبز به سایپا اهدا شدمراسم اختتامیه جایزه جهانی پروژه های سبز ۲۰۱۶ در کشور اتریش برگزار شد که درآن شرکت سایپا توانست نشان برتر پروژه های سبز بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا را ازآن خود کند.

نشان مدیریت سبز به سایپا اهدا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز ، این نشان بین المللی که برای اولین بار به یک خودروساز ایرانی تعلق گرفت، به نمایندگی از طرف سایپا توسط رئیس انجمن مدیریت سبز ایران دریافت شد.
    شرکت سایپا با اجرای پروژه " استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه فاضلاب در مصارف صنعتی و خطوط تولید " ضمن کاهش خطر محدودیت منابع آبی جهت ادامه روند تولید و نیز هزینه های ناشی از تأمین آب مصرفی شرکت،40 درصد از منابع آب منطقه کمتر برداشت خواهد کرد که این اقدام در نوع خود کم نظیر و قابل تعمیم به سایر صنایع از جمله شرکت های صنعتی زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا است.
    با توجه به بحران ملی کمبود آب، گروه خودروسازی سایپا سعی دارد تا هم در حوزه عملیاتی و هم در حوزه فرهنگ سازی و آموزش اقدام های تأثیرگذاری را به انجام برساند.
    در همین راستا از ظرفیت رسانه ای ورزش، به ویژه ورزش قهرمانی، نیز بهره برداری کرده و با تشکیل " کمیته محیط زیست، شرکت فرهنگی ورزشی سایپا " اقدام های قابل توجهی در تمامی زمینه های محیطزیستی از جمله مصرف بهینه آب در دستورکار دارد. به همین منظور از 94 طرح لوگوی "آب، نبض زندگی" به صورت یک پیام تبلیغاتی ثابت درتمامی میادین ورزشی بر سینه ورزشکاران سایپایی می درخشد و تمامی ورزشکاران سایپا سفیر محیط زیست در حوزه ورزش محسوب می شوند.
    معاون پشتیبانی و خدمات فنی سایپا در این زمینه گفت: پروژه استفاده از پساب تصفیه شده به منظور مقابله جدی با بحران کم آبی به اجرا درآمده و در نوع خود تازه و بیبدیل محسوب میشود.
    مهندس مسعود لؤلؤ درگفت وگو با سایپانیوز با اشاره به اعطای نشان مدیریت سبز و پروژه سبز برتر در زمینه حفظ منابع آب به سایپا توسط بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا، اظهار کرد: کسب این افتخار توسط شرکت سایپا نشان میدهد که اقدامات این مجموعه در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی، تا چه میزان موفقیت آمیز و مهم بوده است.
    وی هدف از اجرای این پروژه را مقابله با بحران کمآبی و استفاده بهینه از منابع عنوان کرد و افزود: مدیریت پروژه پساب از طریق سرمایهگذاریهای انجام شده در بخشهای تصفیه فاضلاب و تصفیه سالن رنگ صورت گرفته که در نوع خود بی بدیل و نو به شمار می رود و برای اولین بار با استفاده از توانمندیهای داخلی انجام شده است.
    وی در خصوص کارایی این پروژه و فرایند عملکردی آن تصریحکرد: با اجرای این پروژه از هزار و 150 متر مکعب در شبانه روز فاضلاب ورودی تصفیه خانه، هزار متر مکعب در شبانه روز آن با کیفیت بسیار عالی پس از انجام تصفیه با فرایند اسمز معکوس (RO) به چرخه تولید بر می گردد.
    مهندس لؤلؤ خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کل مصرف آب شرکت سایپا 2هزار و 300 مترمکعب در شبانه روز است، 43 درصد از این میزان آب، از طریق این پروژه تأمین شده و اقدام مهمی در زمینه حفظ منابع، انرژی و محیط زیست کشور به شمار می آید و قابل الگوبرداری و انجام در سایر شرکت های تابعه و دیگر شرکت های صنعتی نیز هست.
    معاون پشتیبانی و خدمات فنی سایپا در ادامه به اهداف اجرای آن اشاره کرد و گفت:
    استفاده بهینه از منابع آب زیر زمینی و مقابله با بحران کم آبی و کاهش برداشت از منابع آب زیر زمینی منطقه به عنوان اصلیترین هدف سایپا از اجرای این طرح محسوب میشود.
    وی بازیافت پساب تصفیه شده شامل هزار متر مکعب در شبانه روز و استفاده مجدد آن در فرایند تولید و مصارف صنعتی، کاهش میزان برداشت از منابع آب زیر زمینی منطقه به میزان 43 درصد، کاهش هزینه های ناشی از برداشت آب از منابع زیرزمینی (کاهش هزینه های استهلاک تجهیزات، برق و تعمیرات و نگهداری و کاهش هزینه های جاری ناشی از تأمین آب مصرفی بالغ بر ده میلیارد ریال در سال با نرخ فعلی آب بهای مصرفی را از جمله مهمترین نتایج و دستاوردهای انجام این پروژه دانست و گفت: تحصیل راهکاری مطمئن و مستمر جهت تأمین بخشی از آب صنعتی مورد نیاز شرکت ها و برگشت سرمایه گذاری های انجام شده طی شش ماه از دیگر دستاوردهای آن محسوب میشود.
    مهندس لؤلؤ تاکیدکرد: اقدام علمی و عملی به منظور مصرف بهینه منابع انرژی با رویکرد حفظ محیطزیست، توسعه پایدار و شناسایی و به اشتراکگذاری پروژه های برتر در کشورهای در حال توسعه بهعنوان اصلیترین شاخصهای اخذ نشان مدیریت سبز و پروژه سبز برتر در زمینه حفظ منابع آب به سایپا توسط بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا محسوب میشوند.
    معاون پشتیبانی و خدمات فنی سایپا درخاتمه گفت: حفظ منابع انرژی و خدادادی از جمله منابع آبی به عنوان یکی از مهمترین مسئولیتهای اجتماعی سایپا محسوب میشود و در این مسیر مجموعه گروه سایپا تلاش میکند همواره ضمن سرمایهگذاریهای لازم در این حوزهها، اقدامات اساسی و بنیادین مدنظرخود را نیز انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو