فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۵آبان ۹۵

یخ خودرویی ها با سایپا باز می شود!!!؟؟؟

عصر خودرو- در معاملات امروز، سهامداران خودرویی ۱۰۰ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۴ میلیارد تومان در۱۱ هزار نوبت خرید و فروش کردند که نسبت به روز کاری قبل افزایشی بود، ولی شاخص با ۸۸ واحد سقوط در کانال ۲۰ هزار و ۵۹۹ واحدی قرار گرفت، به نظر می رسد خودرویی ها که چند وقتی است وارد مدار اصلاحی شده اند تا زمان بازگشایی نماد خساپا و تعیین تکلیف شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییرات چندانی نخواهند داشت.

یخ خودرویی ها با سایپا باز می شود!!!؟؟؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، ابتدای بازار امروز در گروه های خودرویی و قطعه ساز نمادهای خگستر و خمحرکه صف خرید بودند که به تدریج صف خود را عرضه کردند، نمادهای ختور،خموتورو خوساز نیز مثبت و پرتقاضا و مابقی نمادها اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند. خنصیر،خچرخش و خریخت صف فروش بودند، اما خچرخش توانست در پایان صف فروش خود را جمع کند. قیمت پایانی خودرو هم به321 تومان سقوط کرد، درکل امروز نیز نمادهای گروه قطعه ساز ، با اقبال بیشتر از سوی سهامداران مواجه بودند.
    به این ترتیب، رشد قیمتهای خودرویی وابستگی زیادی به وضعیت خساپا پس از بازگشایی دارد و همانطور که می دانیم، بخشی از رشد سهام سایپا به معاملات درون گروهی مجموعه بستگی دارد، سایپا در یکسال اخیر تحولات زیادی داشته اکنون نیز تهاتر کردن مطالبات ایدرو از سایپا از طریق واگذاری بن رو به رنو فرانسه, باعث کاهش جدی در بدهی های شرکت خواهد شد، موضوع دوم واگذاری 50 % سهام سایپا کاشان به سیتروئن هست که این مورد هم به احتمال زیاد منجر به ورود نقدینگی به سایپا خواهد شد،
    کاهش بدهی سایپا و کسب نقدینگی از محل فروش سرمایه گذاریها و سایپا کاشان به کاهش هزینه مالی آن ختم می شود و می تواند تعدیل خوبی برای خساپا در پی داشته باشه و مجموع این موارد به رشد گروه خودرو ختم خواهد شد.
    همچنین رشد سود سایپا و ایران خودرو تاثیر زیادی بر ورنا خواهد داشت چراکه  طبق آخرین پرتفوی این شرکت سرمایه گذاری 17.34 درصد مالکیت سایپا و 36 درصد خمحرکه و 1.18 درصد ایران خودرو را در اختیار دارد.
    همینطور ورنا از فروش بلوک خمحرکه به سود خواهد رسید و احتمال اینکه ورنا  بلوک خمحرکه را واگذار کند بیشتر است، چون با انصراف از این تصمیم حدود 16 تومان از پیش بینی سود آن کسر خواهد شد که حدود 50 درصد تعدیل منفی می شود.
    درمورد خودرو نیز با موضوع فروش بانک پارسیان مواجه هست که تاثیر روی قطعه سازانی مثل خگستر ،خاور ،خچرخش،خمحور ،خمحرکه خواهد داشت و باتوجه به و افزایش سرمایه وپارس باعث تغییرات مثبتی در خودرو و زیرمجموعه هایش خواهد شد.
    در حوزه اخبار نیز، مدیرعامل ایران خودرو دیزل (خاور) از تولید اتوبوس گازسوز با موتورهای شرکت بنز خبر داد این سهم باتوجه به قیمت 121 تومان، هم اکنون ارزانترین سهام خودرویی می باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو