فونیکسریمکسبهتام

معاون ساخت و توسعه راه‌ها اعلام کرد

احداث جاده قزوین-تنکابن به عنوان ‌کریدور مواصلاتی مرکز به‌ شمال کشور

عصر خودرو- معاون ساخت و توسعه راه‌ها در بازدید از راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن بر تسریع عملیات اجرایی قطعات یک تا سه این محور تأکید کرد و گفت: احداث این محور، دسترسی استان‌های جنوبی و مرکزی از قزوین به شمال کشور را تسهیل می‌کند.

احداث جاده قزوین-تنکابن به عنوان ‌کریدور مواصلاتی مرکز به‌ شمال کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌، ‌خیرالله خادمی در بازدید از راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن بیان کرد: این محور به عنوان یکی از کریدورهای ارتباطی برای اتصال جنوب رشته کوه البرز به شمال آن مد نظر است و تکمیل آن موجب رونق منطقه الموت با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان می‌شود.

    وی طول این محور را 148 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور استان‌های قزوین و مازندران را به یکدیگر متصل می‌کند و از این میزان حدود 94 کیلومتر در استان قزوین واقع شده است و با احداث این مسیر زمینه تسهیل در تردد خودروها از  استان‌های مرکزی و جنوبی به شمال کشور فراهم می‌شود.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها اولویت اجرایی در این پروژه را اتمام هرچه سریع‌تر قطعات یک و دو به طول 62 کیلومتر دانست که حدفاصل قزوین تا منطقه گردشگری الموت و بخش مرکزی معلم کلایه است.

    خادمی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و برخورد با مسایلی مانند رانش زمین تاکید کرد: تکمیل مطالعات دقیق ژئوتکنیکی، ژئوفیزیکی و پهنه‌بندی خطر زمین لرزش محدوده لغزشی کیلومتر 35 تا 45 نیز تسریع شده است.

    وی افزود: طرح‌های حفاظتی و پایدار‌سازی تهیه شده است و به طور مستمر موضوعات از طریق اداره کل فنی و مشاوران پروژه در دست پیگیری است و به محض مصوب شدن طرح، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در بازدید از قطعه چهار این پروژه بیان داشت: قطعه چهار به طول 31 کیلومتر طراحی شده است و دارای 6 دستگاه تونل به طول 7 کیلومتر است که حفاری پنج دستگاه ‌کامل شده است و کل قطعه‌ نیز تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    خادمی با اشاره به احداث 14 کیلومتر تونل در طول این مسیر عنوان کرد: هم اکنون 4 کیلومتر‌ از تونل‌ها حفاری شده است و عملیات اجرایی تونل شیرکوه به طول 800 متر نیز آغاز شده است.

    ‌وی کاهش چشم‌گیر ترافیک محورهای موازی در استان‌های تهران و البرز به سمت شمال کشور و مسیر کناره دریای خزر را از مزایای مهم این طرح دانست.

    وی افزود: احداث راه اصلی قزوین- الموت-تنکابن دسترسی استان‌های جنوبی و مرکزی از قزوین به شمال کشور را تسهیل می‌کند.

    خادمی ‌تأکید کرد: تسهیل در بهره‌برداری از معادن طول مسیر، رونق کشاورزی و آبزی‌پروری و گردشگری منطقه الموت و منطقه سه‌هزار تنکابن نیز بخش دیگری از‌ مزایای اجرای این پروژه است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو