فونیکسریمکسبهتام

دلسردی مردم از کیفیت خودروهای ساخت داخل

عصر خودرو- کیفیت نازل خودروهای داخلی میزان رغبت مردم جهت خرید خودرو تولید داخل را کاهش داده است.

دلسردی مردم از کیفیت خودروهای ساخت داخل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی تهران  ، با بیان اینکه کیفیت خودرو های تولید داخل چندان مطلوب نیست و ین امر به ضرر اقتصاد کشور است، گفت: توجه به این بخش  از این جهت ضروری است که این صنعت نقش موثری در اشتغال‌زایی دارد.

    وی ادامه داد: با توجه به لغو تحریم های بین المللی و به تبع آن سهولت در انتقال فناوری، فرصت هایی ایجاد شده که دولت باید از آن ها نهایت استفاده را به عمل آورده و اقدام به جبران عقب افتادگی ها کند.

    این عضو اتاق بازرگانی در ادامه  وظیفه اصلی دولت را تسهیل روابط بانکی دانست و افزود: دولت باید در مواردی زمینه را جهت واردات خودروهای با کیفیت فراهم کند چرا که کییفت حال حاضر خودروهای داخلی پاسخگوی نیاز مردم نیست.

    کیمیایی بیان کرد: حمایت دولتمردان از تولیدات داخلی از یک طرف و وجود تعرفه بالای خودروهای وارداتی از طرف دیگر صرفا زمینه را جهت استفاده از خودرو های ایرانی فراهم کرده است.

    کیفیت دلیل اصلی عدم اشتیاق به خرید خودرو

    مسعود تهرانچی کارشناس خودرو  نیز در خصوص علت بی میلی مردم برای خرید خودرو به خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کیفیت مهمترین عامل برای رغبت به خرید هر کالایی است و خریدار در ازای پرداخت هزینه توقع محصولی استاندارد و مطلوب را دارد.

    وی افزود: با توجه به نبود رقابت پذیری بازار خودرو در کشور و انحصار آن در بین شرکت های عموما دولتی، خودروهای داخلی کیفیت مناسبی نداشته و با استاندارد های حداقلی همچون یورو 1 و یورو 2 عرضه می شود.

    تهرانچی ضمن بیان مشکلات بخش خصوصی در ورود به بازار خودرو در کشور بیان کرد: بهبود کیفیت خودروهای داخلی نیاز به انگیزه در بین تولیدکنندگان دارد که با ایجاد رقابت می توان انگیزه تولید خودروهای با کیفیت جهانی را ایجاد کرد.

    این کارشناس خودرو بیان کرد: به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب خودروهای داخلی، میل به خرید خودرو های وارداتی بیشتر شده که عموما دارای کیفیت یورو 5 هستند اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که این خودرو ها قیمت بالایی دارند و بسیاری از جامعه ایرانی توانایی خرید آن را ندارند.

    تهرانچی در پایان تاکید کرد: تحریک تقاضای بازار خودرو نیازمند بهبود کیفیت خودروهای داخلی و بازنگری در تعرفه های خودروهای وارداتی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو