فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس شورای شهر گرگان:

جاده سلامت در پارک النگدره گرگان احداث می‌شود

عصر خودرو- نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: جاده سلامت در پارک جنگلی النگدره گرگان در حال احداث است.

جاده سلامت در پارک النگدره گرگان احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مهران فدوی اظهار کرد: جاده سلامت از ابتدای دوره چهارم شورای اسلامی شهر گرگان مورد پیگیری بود و هم‌اکنون در پارک جنگلی النگدره در حال احداث است.

    وی افزود: در پارک جنگلی النگدره جاده ماشین‌رو داشتیم که بسیار تنگ است و در شرایط شلوغی به‌ویژه در روزهای تعطیل اصلاً پاسخگو نیست و با عبور خودروها برای عابران پیاده هم خطرناک است.

    نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی ایده مسیر سلامت مطرح شد و شهرداری گرگان با شرکت‌های مشاوره‌ای مرتبط با این موضوع وارد قرارداد شد و مشاوران طرح‌ها را به شورا آوردند که چه نوع سازه‌ای و چه مسیری و کدام مسیر برای احداث جاده سلامت در نظر گرفته شود.

    فدوی گفت: چندین مسیر مطرح شد اما منابع طبیعی باید اجازه می‌داد و پس از طی پروسه‌ای سخت منجر به احداث این جاده در النگدره شد.

    به گفته وی، این جاده از ابتدای النگدره به‌صورت چوبی تا پارک انتهای النگدره می‌رود و برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری منظور شده است.

    فدوی اظهار کرد: یکی از طرح‌ها این بود که همه مجموعه النگدره را تبدیل به مسیر سلامت و برای پیاده‌روی تعیین کنیم که با توجه به استقبال نشدن از سوی مردم و توجه به این نکته که جز النگدره و ناهارخوران پارک جنگلی‌ای در گرگان وجود ندارد طرح منتفی شد.

    وی افزود: شهرداری بهداشت و پاک‌سازی منطقه پیاده‌روی را بر عهده دارد و مرم هم باید به تمیز نگه‌داشتن آن توجه کنند، این موضوعی فراگیر است اما این مسیر آسیب با توجه به اقدامات در نظر گرفته‌شده آسیب نمی‌بیند.

    فدوی گفت: اگر این مسیر ایجاد نشود بسیاری از مردم در جنگل‌ها و مسیرهای ناامن حضور پیدا می‌کنند و ممکن است از سوی حیوانات یا اشرار آسیب ببینید.

    وی تأکید کرد: این مسیر ظرفیت ایجاد امنیت را دارد و برای حضور مردم مناسب است اما پروسه و زمان‌بندی کار عمرانی آن به دلیل نبود منابع مالی کمی دچار مشکل شده اما تلاش می‌کنیم که در دهه فجر امسال افتتاح شود.

    گفتنی است، شهرداری گرگان به دنبال احداث و طراحی دو جاده سلامت در النگدره و جاده ناهارخوران است که تاکنون تنها جاده سلامت پارک جنگلی النگدره وارد فاز اجرایی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو