فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۹ آبان ۹۵

سکته ناقص خودرویی ها با سخنرانی ترامپ بهبود یافت

عصر خودرو- همزمانی آخرین روز معاملاتی این هفته با روز سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ موجب سقوط بازارهای جهانی از جمله بورس تهران و گروه خودرویی شد، از این رو امروز شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات ۶۳۸ پله افتاد و در محدوده ۲۰هزار و ۳۷۰ توقف کرد.

سکته ناقص خودرویی ها با سخنرانی ترامپ بهبود یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، چینش معاملات خودرویی ها از مرحله پیش گشایش با صف های فروش سنگین همراه بود، در این روز تاریخی کمتر سهام خودرویی بود که صف فروش تشکیل نداد، گویی خودرویی ها با ورود ترامپ به کاخ سفید سکته ناقص کردند و بازار به طور هیجانی از فشار فروش بالایی برخوردار بود، با این وجود نیم ساعت آخر معاملات، صف فروش برخی از خودرویی ها جمع آوری شد.
    در این میان، خودرو به عنوان لیدر گروه که تا ساعات آخر با صف فروش سنگین 52 میلونی در قیمت 3,231 ریال مواجه بود، صف خود را عرضه کرد ولی نهایتا با صف 1.7 میلیونی به کار خود پایان داد ، خزامیا نیز صف 51 میلیونی در قیمت 1,408ریال را تجربه کرد اما ساعات پایانی صف خود را عرضه کرد، خپارس با صف 3 میلیونی و ورنا نیز با صف فروش سبکی بسته شدند. قطعه سازان نیز اوضاع مشابهی داشتند، در میانه بازار سنگین ترین صفهای فروش قطعه سازان را خگستر با 11 ،خرینگ 9،خبهمن3 و خمحرکه 2 میلیون تجربه کردند، اما لحظات پایانی ورق برگشت و مقداری از حجم صف فروشها کاسته شد.
    تا لحظات پایانی حجم و ارزش معاملات نیز طبق انتظار افت قابل ملاحظه ای داشت، اما در پایان امروز سهامداران خودرویی 182میلیون سهم به ارزش 37 میلیارد تومان را در11 هزار  نوبت دست به دست کردند، که نسبت به روز قبل افزایشی شد.
    با این تفاسیر، به نظر می رسد این شوک منفی زود گذر باشد، چرا که بازار به سخنرانی رییس جمهور جدید در کاخ سفید مبنی بر تعامل با دنیا واکنش مثبت نشان داد، از این رو بازار هفته آینده متعادل و از شوک خارج خواهد شد.
    همچنین در ساعات پایانی معامله، حقوقی ها دست به کار شده و شروع به خرید کردند، حقوقی خودرو 48 درصد معادل 25 میلیون، ورنا 32 درصد، خبهمن 21 درصد و خزامیا 19 درصد خریدار بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو