فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل رنو-نیسان:

از آینده خودروهای خودران هیجان زده هستم

عصر خودرو- مدیرعامل گروه رنو-نیسان می گوید هیجان انگیزترین بخش فناوری خودروهای خودران آن قسمت است که افراد به دلیل اینکه دیگر لازم نیست پشت فرمان خودرو بنشینند، روزانه دو ساعت وقت بیشتری برای انجام کارهای دیگر خواهند داشت.

از آینده خودروهای خودران هیجان زده هستم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، کارلوس گون مدیرعامل گروه رنو- نیسان در حاشیه نشست "وب" در لیسبون به رویترز گفت: دو ساعت اضافی در روز متوسط زمانی است که هر فرد در جهان پشت فرمان می‌گذراند و با این زمان بیشتر دنیای جدیدی قابلیت‌های فناورانه باز خواهد شد. 

    گون افزود: هیجان انگیزترین فناوری ترکیب خودروهای متصل و خودروهای خودران است. اکنون خودرو به یک فضای سیار، متصل به اینترنت تبدیل می‌شود که می‌توانید در آن یک کنفرانس ویدئویی برگزار کنید، فیلم ببینید، با بچه های خود صحبت کنید یا از پزشک‌تان مشورت بگیرید.

    فناوری خودروهای خودران یکی از داغ ترین موضوعات نشست "وب" بود که یکی از بزرگترین گردهمایی های اروپا در زمینه استارتاپ های فناورانه است.

    گون گفت: خودروهای خودران در حال حاضر یک واقعیت هستند چرا که اولین مدل از خودروهایی که فناوری خودران را در بزرگراهها ارائه میدهند هم اکنون وجود دارند.

    وی پیش بینی کرد که انتظار می‌رود خودروهای بی راننده بسیار دیرتر از آنچه گفته می‌شود خواهند آمد، زیرا این فناوری باید کاملا بی نقص باشد و وضع مقررات درباره این موضوع زمان زیادی خواهد گرفت. 

    گون در سخنانش به جزئیات تصمیم نیسان درباره ساخت دو مدل خودروی جدید در انگلیس به رغم خروج این کشور از اتحادیه اروپا اشاره نکرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم