فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۳ آبان ۹۵

رونق نرم خودرویی ها پس از افتی چند روزه

عصر خودرو- در جریان معاملات امروز؛ خودرویی ها با تحرکات مثبت اندکی مواجه شدند، دماسنج خودرویی با ۴ پله صعود به رقم ۱۹ هزار و ۹۲۹ واحد رسید و سهامداران این گروه تعداد ۸۳ میلیون سهم اوراق بهادار به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در ۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند که نسبت به روزهای قبل به شدت فرسایشی بود.

رونق نرم خودرویی ها پس از افتی چند روزه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، گروه خودرو و ساخت قطعات همچنان در فاز ابهام و انتظار به سر می برد،گرچه در ابتدای بازار شاهد بازگشت نمادهای این گروه به دامنه ی مثبت بودیم اما ساعت پایانی جو منفی گروه بیشتر شد،این موضوع نشان می‌دهدقیمت نمادهای خودرویی دیگر نمی‌توانند تنها به صرف اخبار مثبت رشد کنند.
    امروز ختراک تنها سهمی بود که صف فروش تشکیل داد، خمحور و خچرخش نیز در حاشیه 4 درصد و 3 درصد منفی قیمت پایانی معامله شدند، همینطو خمحور از سهامدارانش دعوت کرد روز 2 آذر در مجمع فوق العاده جهت تصمیمگیری درباره تغییر موضوع فعالیت شرکت کنند، خلنت هم با تعدیل منفی سنگین 93 درصدی در اصلاحیه بودجه براساس عملکرد 6 ماهه مواجه شد.
    در مجموع، از 23 نماد معاملاتی خودرویی امروز12 نماد که اکثرا قطعه ساز بودند با کاهش قیمت پایانی  و 10نماد با افزایش قیمت مواجه بودند و خزامیا هم در صفر تابلو با قیمت پایانی 102 تومان معامله شد.
    از طرفی، عملکرد حقوقی های خریدار ایران خودرو در معاملات امروز قابل توجه بود، صبا تامین دیروز فروشنده و امروز یک میلیون خریدار بود، همچنین سرمایه گذاری سمند و صندوق بازنشستگی با خرید به ترتیب 1 میلیون و 150 هزار سهم از ایران خودرو حمایت کردند.
    در حوزه اخبار،وزیر صنعت، معدن و تجارت  اعلام کرد، مشارکت ایران خودرو با اروپایی ها 61 درصد پیشرفت دارد، همچنین شرکت پژو در شرایطی قرار است از اسفندماه امسال تولید اولین محصول جدید خود را در ایران آغاز کند که انجمن قطعه سازان به این شرکت اعلام کرده‌ اگر تولید خودروهایش در ایران با داخلی‌سازی کمتر از 40 درصد صورت گیرد، طبق هماهنگی با مسوولان وزارت صنعت، جلوی تولید را خواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو