فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۴ آبان ۹۵

شایعه تعدیل مثبت، موتور خودرویی ها را روشن کرد

عصر خودرو-شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات در معاملات امروز با رشد ۲۳۴واحدی مواجه شد و در پایان در ارتفاع ۲۰هزار و ۱۶۳ واحدی ایستاد، حجم و ارزش معاملات نیز افزایشی بود، دلیل رشد امروز قیمت سهام خودرویی شایعه تعدیل مثبت سهام ایران خودو بود.

شایعه تعدیل مثبت، موتور خودرویی ها را روشن کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، شاخص خودرویی تحت تاثیر یک شایعه و درنتیجه اقبال سهامداران به این گروه، دوباره به مدار 20 هزار واحدی بازگشت. امروز دادوستدهای متعادل با گرایشی مثبت را در اکثر نمادهای گروه خودرویی و قطعه ساز شاهد بودیم، در این بین نمادهای ورنا، خنصیر،خفناور و خپارس با اقبال بیشتری مواجه بودند.
    با این حال خفناور که در قیمت 260 تومان صف خرید سبکی تشکیل داده بود حقوقی اش 65 درصد فروشنده بود، لذا قیمت معامله که تا آستانه 262 تومانی شدن پیش رفته بود در پایان  به 252 تومان سقوط کرد.
    از طرفی، شرکت سرمایه گذاری ملی از حقوقی های عمده ایران خودرو، 504 هزار این سهم را خریداری کرد، خودرو که تا 320 تومان در میانه بازار بالا رفته بود با قیمت 318 تومان و حجم معامله 14 میلیونی به کار خود پایان داد، تاثیر خودرو بر شاخص کل 24 واحد مثبت بود.
    ورنا هم که موفق شده بود صف خرید تشکیل دهد به تدریج صف خود را در قیمت پایانی 132 تومان با رشد تقریبا 4 درصدی قیمت عرضه کرد، حقوقی ورنا هم بیشتر خریدار بود و سهم2 میلیونی معادل 15 درصد در خرید و 9 درصد سهم در فروش داشت.
    هچنین امروز نماد خکار با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی و با تنها 4 واحد کاهش قیمت پایانی بسته شد.صف خریدهای امروز متعلق به خنصیر و خفناور و  تنها صف فروش از آن خپویش بود.
    درمورد خپارس هم برخی شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت اواخر سال 95 خودرویی کراس به بازار ایران معرفی می کند. این خودرو از خانواده برلیانس H320 است، امروز خپارس 3 درصد رشد قیمتی تجربه کرد.
    خزامیا امروز هم سکاندار پرحجم ترین معامله خودرویی ها شد، حجم معامله امروز این سهم 33 میلیون با ارزش 3.5 میلیارد تومان و قیمت پایانی رشد 3 درصدی داشت.
    سهامداران خودرویی در این روز  بیش از 110 میلیون سهام با ارزش 18.7 میلیارد تومان را دست به دست کردند که از روز قبل بیشتر بود، با پررنگ شدن شایعه توقف نماد خودرو برای اعلام تعدیل مثبت ، افزایش تقاضا و اقبال به این گروه بازگشت، شنیده ها حاکی از ان است زمزمه تعدیل سود 16 تومانی هر سهم ایران خودرو براساس آمار تولید و فروش اعلامی شرکت در کدال بوده و فعالان بازار این روند را که نسبت به بودجه جلوتر است را با دید مثبت ارزیابى کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط