فونیکسریمکسبهتام

کیفیت، راه بی‌پایان سایپا

عصر خودرو- خودروسازی در میان تولیدکنندگان صنعتی در عرصه اقتصاد یک کشور، از جایگاه متفاوت و ویژه‌ای برخوردار است و یک تمایز قابل‌توجه با سایر تولیدکنندگان همسطح خود دارد.

کیفیت، راه بی‌پایان سایپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، با یک نمونه، موضوع را روشن می‌کنیم؛ درحال‌حاضر کشور دارای چندین صنعت بزرگ و عظیم است که شامل صنعت نفت، خودروسازی، فولاد، مس و آلومینیوم و پتروشیمی می‌شود؛ این صنایع درحال‌حاضر اصلی‌ترین تولیدکنندگان کشور به‌شمار می‌روند به نوعی که می‌توان گفت اقتصاد صنعتی ایران به فعالیت آنها بستگی دارد اما از بین صنایعی که نام بردیم، به‌طور قطع یک صنعت با باقی متفاوت است و آن نیز خودروسازی است. یکی از تفاوت‌های آن را می‌توان در مخاطبان و مشتریان این صنعت دانست؛ به جز خودروسازی که مشتریان عام یا بهتر است بگوییم مردم به‌عنوان مخاطبان آن هستند، مشتریان محصولات سایر صنایع عنوان شده بیشتر صنایع و کارخانه‌های دیگر هستند، همین امر باعث شده صنعت خودروسازی و تولیدات آن با ریزترین جزییات زیر ذره‌بین مردم باشد، انواع تولیدات متنوع خودرویی با ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود، مورد کنکاش مردم قرار داشته و مخاطبان به‌طور کامل با جزییات در جریان چند و چون کارآیی و کیفیت آنها قرار گیرند.
    این موضوع فعالیت را برای خودروسازان بسیار دشوار می‌کند و باعث می‌شود این شرکت‌ها در تمام اعمال و رفتار خود که در تولید محصول تبلور می‌یابد، در معرض قضاوت افکار عمومی باشند.
    اصلی‌ترین جلوه ارتباط خودروسازان با مردم در محصول تولیدی آنهاست که محور رابطه با افکار عمومی به‌شمار می‌رود و اگر خودروسازان در آن عرصه نتوانند به خواسته مخاطب خود جامه‌عمل بپوشانند، در سایر زمینه‌ها نیز نخواهند توانست موفقیت لازم را کسب کنند. در این بین، گروه خودروسازی سایپا باتوجه به تولید محصولات عام و فراگیر و برخوردار از قیمت‌های رقابتی و بهره‌مندی گسترده سهم بازار در ایران، شرایطی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از سایر رقبا دارد. این مجموعه همواره و به‌ویژه در یک‌سال گذشته تلاش کرده تا ضمن بهبود کیفیت محصولات خود، زمینه‌های رضایت‌مندی مشتریان را نیز فراهم کند. این مسیر برای سایپا راهی بی‌پایان است چون این مجموعه با کلکسیونی از خواسته‌ها و سلایق مختلف و رنگارنگ روبه‌رو است و خود را موظف به پاسخگویی به تمامی آنها می‌داند. رویکرد سایپا در زمینه کیفیت، بر اصل ارتقای توانمندی و مهارت کارکنان، تلاش برای بهبود کیفیت در زنجیره تامین، قوی‌تر کردن کمربند نظارتی و بازرسی در فرآیند تولید و ارائه هرچه بهتر خدمات پس از فروش استوار است که بی‌شک همچون راهی است که پایانی را نمی‌توان بر آن متصور شد. امیدواریم گروه سایپا بتواند همواره مسیر ارتقای کیفیت محصولات را بهتر از قبل دنبال کند.


    احد میرزایی/ کارشناس صنعت خودرو

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو