فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۵ آبان ۹۵

زلزله خکاوه، خودرویی ها را با شوک منفی رو به رو کرد

عصر خودرو- گروه خودرویی امروز نیز در غیاب خساپا بر روی تابلو معاملات حاضر شد، در این روز گروه با افت دسته جمعی نمادهایش به جز خمحرکه و ختوقا مواجه بود، لذا شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات در پایان معاملات امروز با افت ۲۳۶ واحدی به رقم ۱۹هزار و ۹۲۶ واحد رسید.

زلزله خکاوه، خودرویی ها را با شوک منفی رو به رو کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، خودرویی ها علی رغم شروع مثبتشان، پس از چندی قرمز پوش شدند اکثر نمادهای خودرویی تا 2 درصد منفی و 3 درصد منفی قیمت پایانی پیش رفتند، در این میان نمادهای خگستر ، خنصیر و خفناور تا آستانه 5درصد منفی ، خرینگ ، خزر و ختراک تا 4 درصد، خریخت و خفناور تا 3 درصد کاهش قیمت معامله، منفی ترینهای امروز بودند.
    طی معاملات امروز نماد معاملاتی خزامیا با حجم معامله فقط 26 میلیون صدرنشین حجم معاملات بود، خودرو هم با 2 درصد کاهش قیمت متعادل و منفی به کار خود پایان داد و هیچ نمادی صف خرید و یا فروش تشکیل نداد ، تنها خمحرکه و ختوقا با رشد 1 درصدی قیمت پایانی مثبتهای متعادل امروز بودند.
    گرچه از نظر تکنیکالی خودرویی ها به حمایتهای مناسبی رسیده اند و شرایط نموداری خوبی دارند اما تعدیل منفی سنگین خکاوه مطابق سال های قبل که در ابتدای کار شرکت سود اعلام می کرد و در پایان زیان می ساخت، تاثیر منفی بر جو امروز خودرویی ها گذاشت.
    خکاوه که با 26 درصد افزایش سرمایه اش از محل جذاب مازاد تجدید ارزیابی موافقت شد و توانست افزایش سرمایه اش را به ثبت برساند از ابتدای ماه به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف می باشد، انتظار برای بازگشایی نمادهایی که نزدیک 1 ماه است متوقف می باشند به همراه تردیدهای سرمایه گذاران نسبت به سیاستهای ترامپ باعث کاهش حجم معاملات شده است.
    علاوه بر خکاوه که طبق معمول سود 1 ریالی اعلام شده را تبدیل به زیان 937 ریالی کرد که در معاملات امروز این گروه تاثیرگذار بود، خاور هم اصلاحیه ای بدون تعدیل انتشار داد و مثل قبل به ازای هر سهم زیان 779 ریالی پیش بینی می کند.
    براین اساس، ارزش کل معاملات امروز گروه به 14 میلیارد تومان محدود شد که ناشی از دست به دست شدن حدود 83 میلیون سهم طی 9هزار نوبت داد و ستد بود، لذا سهامداران افت محسوسی در حجم و ارزش معاملات خودرویی شاهد بودند.
    در حوزه اخبار، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که حدود 60 شرکت قطعه ساز ایرانی برای تامین و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در حال مذاکره هستند و ١۰ قرارداد در این زمینه نهایی شده است.
    گفتنی  است، بازار همچنان در انتظار اخبار مثبت در مورد بازگشایی سایپا و یا به تحقق پیوستن شایعات در رابطه با تعدیل ایران خودرو است که این دو میتوانند معاملات این گروه را از روند فعلی خارج کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو