فونیکسریمکسبهتام

مرگبارترین جاده‌های جهان +تصاویر

عصر خودرو- مرگبارترین جاده های دنیا در یک نقشه‌ تعاملی توسط کارشناسان رانندگی به طور واضح مشخص شده است. این نقشه بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی و به منظور سنجش اوضاع ایمنی جاده های سرتاسر دنیا منتشر شده است.

مرگبارترین جاده‌های جهان +تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    نام جاده مشهور یونگاس شمالی واقع در بولیوی نیز در میان این فهرست به چشم می‌خورد، جاده‌ای که اغلب به عنوان جاده مرگ از آن یاد می‌شود و احتمالاً اگر بدانید جاده ی 726 اسکاتلند هم وضعیتی مشابه با آن دارد بیشتر حیرت زده خواهید شد. تمام این جاده‌ها از لحاظ عامل ترس، با دقت و نظارت بر مبنای  10 شماره رتبه بندی‌ شده اند.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سفرمی، این فهرست شامل جاده‌های یک طرفه ای که در ارتفاعات صخره ها قرار دارند، مسیرهای پر از راهزن و جاده‌هایی که مستعد سقوط های مرگبار هستند، می شود. این فهرست را به خاطر بسپارید، و با توجه به وضعیت خود، از رانندگی در این جاده‌ها خودداری کنید یا به پیش روید.

     

    1. بزرگراه بروس، کوئینزلند، اوز، رتبه 4 از10

    01

    بزرگراه بروس در سال به طور متوسط 17 درصد از مرگ و میر ناشی از تصادفات به وقوع پیوسته در بزرگراه‌های ملی استرالیا را به خود می دهد. همچنین باید این موضوع را به یاد داشته باشید که طول این جاده بیش از 1500 کیلومتر است. علت اصلی چنین خطراتی، سبقت‌های غیر قانونی و خطرناک است. بنابراین مراقب خودتان باشید، زیرا ممکن است برای مدتی کسی را نبینید و یک احساس امنیت و کامیابی کاذب به شما دست داده و به خاطر اینکه به قدر کافی مراقب نبودید، ناگهان تصادف کنید. همچنین لازم است به یاد داشته باشید که در استرالیا، بیرون آوردن هر یک از اجزای بدن از خودرو هنگام رانندگی اقدامی غیر قانونی محسوب می‌شود.

     

    2. مسیر شماره 431 ایالات متحده، آلاباما، ایالات متحده آمریکا، رتبه 4 از 10

    02

    به دلیل دید کم، سرعت بالا، و تغییرات ناگهانی باند عبوری، در دو طرف این بزرگراه که به «بزرگراهی به سمت جهنم» شناخته می شود، صلیب هایی نمادین به مناسبت گرامی داشت شمار بالای قربانیان این مسیر نصب شده است. هر ساله بیش از 33800 نفر در این جاده جان خود را ازدست می‌دهند. همین امر موجب شده تا این ایالت چهارمین کشور پر خطر برای رانندگی شناخته شود.

     

    3. جاده اِی 726، اسکاتلند، رتبه 4 از 10

    03

    تنها 7 کیلومتر از این جاده به دلیل برخوردهای سر به سر و بیش از 40 مورد تلفات که بیشتر آن‌ها را پیاده‌ها و دوچرخه سواران تشکیل می‌دهند، شهرت یافته است. پیچ و خم‌های فراوان این جاده و نیز حجم بالای عبور و مرور از آن، دو دلیل عمده ایست که این جاده را به شدت خطرناک ساخته است.

     

    4. ترولستیجن، نروژ، رتبه 5 از 10

    04

    جاده ترولستیجن نروژ، که گاهی اوقات به آن «نردبام ترول» نیز گفته می‌شود، از پیچ و خم‌های تند و پرتگاه‌های پر شیب که به ویژه در شرایط یخبندان بسیار خطرناک می‌شوند، تشکیل شده است. سربالایی‌ها و سرازیری‌های خطرناک، 11 پیچ تند، و گذرگاه‌های باریک موجب شده است تا سالانه در حدود 208 تن از مرگ و میر کشور به تصادفات این جاده اختصاص یابد.

     

    5. بزرگراه پان امریکن، ایالات متحده آمریکا/ آمریکای جنوبی، رتبه 6 از 10

    05

    دمای بالای هوا، ریزش کوه، عبور و مرور دام و حیوانات اهلی و بخش‌هایی از جاده که در شرایط آب و هوایی مرطوب، غیر قابل عبور می‌شوند، از جمله عواملی هستند که این بزرگراه را در صدر فهرست جاده‌های خطرناک جهان جای داده است. این جاده از میان 10 کشور عبور می‌کند و در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان طولانی‌ترین جاده ی مناسب برای اتوموبیل رانی، به طول 30000 مایل به ثبت رسیده است.

     

    6. خیابان کامِن وِلث، فیلیپین، رتبه 6 از 10 (Commonwealth Avenue)

    06

    این خیابان که در فیلیپین به نام «بزرگراه قاتل» نیز معروف است، در شهر کزون سیتی (Quezon City) قرار داشته و همواره ترافیک بسیار سنگینی در آن مشاهده می‌شود که این خود موجب شده تا هر ساله صدها تصادف میان دوچرخه سواران، عابران پیاده و خودروها ایجاد شود. بیش از 6941 مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در فیلیپین، در این بزرگراه به وقوع می پیوندد. مراقب باشید.

     

    7. جاده پاتیوپولو پردیکاکی، رتبه 6 از 10 (Patiopoulo-Perdikaki Road)

    مرگبارترین جاده های جهان

    جاده پاتیوپولو – پردیکاکی، با شیب‌ بسیار زیاد و چاله چوله‌های بزرگ و شن‌ریزی سست، و پرتگاه‌های عمیق بدون هیچ گونه نرده محافظ، جاده ی رویایی افراد مخاطره جو محسوب می‌شود. شاید فکر کنید جاده‌ای با این اوصاف بدون شک بسیار خلوت بوده و موجود زنده‌ای در آن پیدا نمی‌شود، اما اصلاً این‌طور نیست، عابر پیاده، چهارپایان، خودرو و موتور سیکلت‌ها در همه جای جاده در حال عبور و مرور هستند. اگر دوست دارید بدون هیچ دلیل مشخصی زندگی خود را به خطر بیندازید به شما پیشنهاد می‌کنم که در شب این جاده رانندگی کنید، بدون شک هیچ چراغی که مسیر جاده را روشن کند، نخواهید دید.

     

    8. جاده اِن2، آفریقای جنوبی، رتبه 6 از 10

    08

    جاده اِن2 واقع در آفریقای جنوبی، که به نام آزادراه مهاجران نیز شناخته می‌شود، خطرناک‌ترین جاده در این کشور به شمار می‌رود. رانندگان بی‌ملاحظه‌ای که دیوانه‌وار و بدون هیچ‌گونه توجهی رانندگی می‌کنند، علت اصلی بروز حوادث خطرناک در این مسیر محسوب می شوند. در این مسیر رانندگان هیچ گونه توجهی به علائم راهنمایی رانندگی نداشته و این خود موجب بروز سالانه 13768 مرگ و میر جاده‌ای در این مسیر می‌شود.

     

    9. بزرگراه فدرال شماره 1، مکزیک، رتبه 6 از 10

    09

    این بزرگراه با پرتگاه‌ های عمیق ساحلی و جاده ‌های پر باد و رانندگانی که بی محابا در آن مانور می‌ دهند، به یک کابوس غیر قابل پیش بینی برای کامیون ‌ها، اتوبوس‌ ها و خودروهای بسیاری تبدیل شده که هر روزه از این مسیر عبور و مرور می‌کنند. مراقب رانندگان دیگر نیز باشید – در 6 ایالت مکزیک برای رانندگی با خودرو نیازی به قبولی در امتحان رانندگی نیست. موفق باشید.

     

    10. بزرگراه بَکچی‌سرای ، اوکراین، رتبه 6 از 10 (Bakhchysarai Highway)

    پرتگاه‌ های پرشیب این جاده در برف و یخبندان فصل زمستان در نگاه اول برای افراد مخاطره‌ جو جذاب و سرگرم‌کننده به نظر می ‌رسد، اما واقعیت این گونه هم نیست. این جاده 77 کیلومتری، دارای 50 پیچ تند و نیز مناظر زیبا و خیره کننده است. حتی اگر در ابتدا به آن به عنوان یک جاده معمولی و نه چندان زیبا به آن بنگرید، بهتر است کمی صبر کنید تا به قله ‌ها و نقاط مرتفع مسیر برسید آن‌ وقت نظرتان عوض خواهد شد. البته مراقب پلیس‌ های بسیار محتاط جاده نیز باشید که هیچ گونه رشوه‌ای را قبول نمی‌کنند.

     

    11. بزرگراه نایروبی ناکورو، کنیا، رتبه 7 از 10

    10

    جاده ناکورو از سوی دیگر به علت سرعت بالای رانندگی، عدم تسلط بر مهارت‌ سبقت‌گیری  و عبور و مرور بی نظم پیاده‌ ها از سطح جاده همگی دست به دست هم دادند تا این جاده را به یک مسیر خطرناک برای رانندگی تبدیل کنند. در یک سال 320 نفر، تنها در این بزرگراه، جان خود را از دست دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو