فونیکسریمکسبهتام

رکورد قیمت خودرو در آستانه شکسته شدن

عصر خودرو- رسیدن به صحنه حراج اتفاقی است که برای ماشین‌های اندکی در طول هر سال روی می‌دهد و یک خودرو باید از نظر تاریخچه یا منحصربه‌فرد بودن شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند با قیمت‌های نجومی به فروش برسد و البته توجه مجموعه‌دارهای مشکل پسند را به خود جلب کند.

رکورد قیمت خودرو در آستانه شکسته شدن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، فراری 250 GTO از جمله خودروهایی است که به راحتی می‌تواند بارها و بارها چوب حراج را در طول حیاتش تجربه کرده و هر بار گران‌تر از قبل به فروش برسد. این خودروی خاص که در کنار عملکرد بالا و ویژگی‌های فوق العاده و اسپرتش طراحی جذاب و ویژه‌ای هم دارد در آخرین حراجی با قیمتی بیش از 38‌میلیون دلار در سال 2012 به‌فروش رسیده است و صاحبش بعد از گذشت چند سال قصد دارد مجددا این خودرو را در معرض فروش قرار دهد.

    این جی تی او آبی خودرویی استثنایی است که منتظر است با قیمت نجومی به‌فروش برسد. فراری یک موتور 12 سیلندر خورجینی را در این مدل افسانه‌ای به کار برده است که از سال 1962 تا به امروز همچنان عملکرد بالایی را از خود به نمایش گذاشته است و گویی صرفا برای مسابقه و حضور در پیست طراحی شده است.  این خودرو همانند سایر هم عصرانش خودرویی عضلانی و قدرتمند است که منحنی‌ها و انحناهای روی گلگیر جلو و عقب ظاهری متفاوت به آن بخشیده است. لاستیک‌های پهن زیبایی خودرو را دو چندان کرده است و انگیزه خرید آن را دو چندان می‌کند. پیش‌بینی می‌شود فروشنده قیمتی معادل 55 میلیون دلار را مد نظر قرار خواهد داد که نسبت به قیمت چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و نسبت به خودروهایی که عموما در حراجی‌ها به‌فروش می‌رسند هم تا حدی بالا به نظر می‌رسد، اما این هیولا ارزشش را دارد.

    از این مدل به‌عنوان بهترین و زیبا‌ترین خودروی مسابقه‌ای کلاسیک یاد می‌شود که با موتور 4 لیتری اش قدرت لازم برای قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی را تولید خواهد کرد که تا 300 اسب بخار هم می‌رسد و باعث می‌شود رسیدن به سرعت 280 کیلومتر در ساعت ممکن و در دسترس باشد. این خودرو برای اولین بار در نیویورک به ثبت رسیده و پلاک شده است و در مسابقات متعددی مانند 24 ساعته استقامت سبرینگ مقام کلی دوم و در کلاس خود مقام اول را به‌دست آورده است و البته موفقیت‌های این خودرو در مسابقات بسیار زیاد بوده و با اتکا به ویژگی‌هایی که برخوردار بوده در لیست بهترین‌های زمان خود قرار می‌گرفته است.  فراری در مدل 250 GTO به راحتی توانسته تا اوج فناوری خود در دهه 60 میلادی را در این خودروی کوپه دو در نمایان سازد. ظاهر خودرو آیرودینامیک بوده و با چراغ‌های بزرگ و برجسته اش نماد خودروهای کلاسیک را به خوبی به نمایش می‌گذارد. این الماس آبی با خطوط سفیدی که دارد دل هر مجموعه‌داری را می‌تواند بلرزاند تا پرداخت هزینه‌ای گزاف برای این گنج تاریخی و ارزشمند سرمایه‌گذاری آسوده‌ای برای آینده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم