فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲ آذر ۹۵

پای خودوریی ها روی پدال نزول

عصر خودرو- امروز سه شنبه روند ریزشی گروه خودرو و ساخت قطعات در بورس تا جایی ادامه پیدا کرد که دماسنج خودرویی ها در برابر فشار عرضه‌ها تسلیم شد و با افت ۱۳۷واحدی تا سطح ۱۹هزار و ۶۷۷ واحد عقب نشینی کرد، خودرویی ها که چند وقتی است پا روی پدال نزول گذاشته اند و پس از روی کار آمدن ترامپ ترمز رشد قیمتی را کشیده‌اند، امروز را نیز متعادل و منفی به پایان بردند.

پای خودوریی ها روی پدال نزول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، حجم و ارزش معاملات خودرویی ها از دیروز بهتر بود، در این روز سهامداران خودرویی 62 میلیون سهم به ارزش نزدیک 12 میلیارد تومان را در 8 هزار نوبت دست به دست کردند.
    در این گروه خودرو و خزامیا به عنوان لیدرهای خودرویی در غیاب خساپا، معاملات به ترتیب حدود 12 و  18 میلیون سهمی خود را  در درصدهای 1 درصد منفی تجربه کردند.
    گروه خودرویی که چندی است شبیه جزیره متروک شده و شاهد پشت کردن سهامداران به این صنعت در بورس و فرار نقدینگی ازآن هستیم، چشم انتظار بازگشایی خساپا پس از غیبتی طولانی است لذا معاملات کم فروغ و منفی این گروه تا  بازگشایی نمادهای متوقف ادامه خواهد داشت.
    امروز نمادهای قطعه سازی بیشترین کاهش قیمت را داشتند تا جایی که خمهر،ختراک و خمحرکه بیشترین کاهش قیمت را در حاشیه 4 درصد منفی تجربه کردند، در طرف مقابل ختور در آستانه 5 درصد مثبت بیشترین افزایش قیمت پایانی را داشت، اما هیچ نمادی صف خرید یا فروش تشکیل نداد،همچنین امروز حقوقی ورنا 30 درصد خریدار و حقوقی ایران خودرو 30 درصد فروشنده بود.
    خریخت  هم که در میانه بازار از درصدهای منفی به حاشیه 3 درصد مثبت رسیده بود نهایتا با تقاضای نسبتا خوب از سوی سهامداران حقیقی خود مواجه شد و همراه ختوقا و ختور تنها سبزپوشان امروز شد و با 1 درصد افزایش قیمت پایانی به کار خود خاتمه داد.
    در حاشیه اخبار نیز به گوش می رسد خودروسازی زامیاد توانسته 47 دستگاه کامیون را تا پایان آبان ماه امسال تولید نماید،که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند صعودی داشته است.
    همچنین مگاموتور قطعه ساز وابسته به سایپا توافقاتی با شرکت رنوپارس برای تولید موتور رنو ساندرو انجام داده تا درآینده به صورت صد درصد در مگاموتور تولید شود.
    اخبار کدال نیز حاکی از فعالیت کند خفناور طی 8 ماهه منتهی به آبان بود به طوریکه تولید و فروش معادل 55 درصد بودجه بودند، همچنین ورنا در سبد آبان ماه از فروش تعدادی شرکت بورسی سودی معادل 5 میلیارد ریال شناسایی کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو