فونیکسریمکسبهتام

رانندگان از تردد غیر ضروری در جاده های برفگیر کشورخودداری کند

عصر خودرو- برودت هوا؛ برف سنگین و لغزندگی سطح جاده ها ؛ تردد در محورهای برخی استانهای کشور را با کندی روبرو کرده است و فرماندهان پلیس راه از رانندگان درخواست دارند تا از تردد غیر ضروری در جاده های برفگیر کشور خودداری کنند.

رانندگان از تردد غیر ضروری در جاده های برفگیر کشورخودداری کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  به علت بارش سنگین برف؛ تردد در جاده ای اصلی استان گیلان به کندی صورت می گیرد و جاده های استان مازندران و برخی جاده ای استان اردبیل نیز لغزنده گزارش شده است .
    اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای گیلان و مازنداران نیز به رانندگان توصیه کرد که از تردد غیرضروری در محورهای برفگیر استان پرهیز کنند.
    گیلان
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت:تردد در بیشتر محورهای اصلی استان اکنون به کندی انجام می شود و در برخی نقاط ، ارتفاع برف افزون بر یک متر گزارش شده است.
    ناصر آل محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شدت بارش برف در استان، تردد در محورهای اصلی از جمله محورهای رشت - امام زاده هاشم٬ شفت٬ فومن٬ صومعه سرا٬ رضوانشهر٬ رودبار و منجیل به کندی انجام می شود.
    وی به ارتفاع برف در برخی محورهای استان اشاره و بیان کرد: ارتفاع برف در محدوده عوارضی آزادراه رشت - قزوین 20 تا 30 سانتیمتر٬ محورهای آبی نام سیاهکل بیش از یک متر٬ بلوردکان - خصیب دشت املش یک متر، اسالم - خلخال 80 تا 85 سانتیمتر٬ امام زاده ابراهیم شفت 50 تا 70 سانتیمتر٬ گیلوان ماسال 80 سانتیمتر و پونل - خلخال 50 تا 60 سانتیمتر رسیده است.
    آل محمدی اضافه کرد: همچنین در محورهای شهرستان های رضوانشهر 30سانتیمتر٬ انزلی 10 تا 15 سانتیمتر و فومن 15 تا 30 سانتیمتر برف به زمین گزارش شده است.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رانندگان خواست برای تردد در محورهای اصلی و کوهستانی استان، از زنجیرچرخ استفاده کنند.

    مازنداران
    معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به رانندگان توصیه کرد از تردد غیرضروری در محورهای برفگیر این استان پرهیز کنند.
    عباسعلی نجفی به خبرنگار ایرنا گفت: توصیه اکید ما این است که رانندگان حداقل تا صبح فردا خویشتنداری و درصورت امکان از تردد درجاده های استان بویژه محورهای کوهستانی خودداری کنند.
    وی دلیل این درخواست را بارش سنگین برف و لغزنده بودن جاده های استان و هدف این توصیه ها را هم تامین سلامت رانندگان و مسافران اعلام کرد.
    معاون راهداری مازندران گفت: طبق گزارش هواشناسی استان احتمال تداوم بارش برف و کولاک شدید در جاده های این خطه شمال کشور وجود دارد که این وضعیت هم تردد در این جاده ها را برای رانندگان دشوار می کند.

    گلستان
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت که با توجه به ادامه بارش برف و یخبندان معابرو با وجود اقدامات راهداری، هم اینک تردد خودروها در محورهای کوهستانی استان تنها با زنجیر چرخ انجام می شود و رانندگان در سایر مسیرها نیز باید احتیاط کامل داشته باشند.
    مهدی میقانی روز پنجشنبه در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: گروه های راهداری این اداره کل در همه مسیرهای استان و بویژه مناطق کوهستانی مستقر بوده و عملیات شن ریزی، نمک پاشی و برف روبی در حال انجام است.
    به گفته وی؛ ادامه بارش برف طی شب گذشته و امروز در مسیر های کوهستانی به ویژه خوش ییلاق و توسکستان (گلستان - سمنان) و پارک ملی گلستان (گلستان - خراسان شمالی)، لغزنده بودن سطح جاده را بیشتر کرده است.
    وی افزود: 11گروه راهداری مستقر در مسیرهای کوهستانی استان با بهره گیری از 93 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین تاکنون یکهزار و 924 کیلومتر عملیات برف روبی انجام داده و یکهزار و169تن شن و نمک روی سطح جاده ها پاشیده اند.
    میقانی افزود: از شب گذشته تاکنون به 88 دستگاه خودرو که براثر لغزنده بودن مسیر از جاده منحرف شده بودند نیز کمک رسانی شد.

    چهارمحال و بختیاری
    مدیرکل هواشناسی چهارمحال وبختیاری از بارش برف و سفیدپوش شدن ارتفاعات کوهرنگ در این استان خبر داد.
    مهرداد قطره سامانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش خفیف برف تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.
    وی همچنین با اشاره به تداوم پایداری هوای سرد در استان تصریح کرد: طی روزهای اخیر دمای هوای استان در گرمترین ساعات روز با کاهش 16 درجه ای دما و سرمای محسوس هوا روبه رو بوده است.
    قطره سامانی خاطرنشان کرد: شب گذشته کوهرنگ با دمای 9 درجه زیر صفر سردترین نقطه و لردگان با یک درجه منفی زیر صفر گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

    کرج
    رئیس پلیس راه استان البرز گفت که محور شمشک به دیزین بسته شده و تردد هر گونه وسیله نقیله در این مسیر تا اطلاع بعدی ممنوع است.
    سرهنگ رضا اکبری روز پنجشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا، افزود: محور شمشک – دیزین به علت نامساعد بودن وضعیت جوی و بارش برف و نداشتن ایمنی لازم، مسدود و تردد هر گونه وسیله نقلیه ممنوع اعلام می شود.
    وی اضافه کرد: رانندگانی که قصد سفر به محورهای شمالی کشور را از این مسیر دارند، باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
    وی خاطرنشان کرد: اکنون بارش خفیف برف در محدوده بزرگراه همت آغازشده است.

    نوشهر
    رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت با اشاره به ریزش برف شدید در شهرستان کلاردشت ، از امداد رسانی به 354 نفر سرنشین 107 خودروهای گرفتار در برف در جاده های کلاردشت خبر داد.
    جواد دیلم صالحی چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که با آغاز بارش برف از صبح امروز و شدت آن، تیم امدادی هلال احمر در جاده های شهرستان مستقر و اقدام به امداد رسانی کرد.
    وی افزود : بیشترین این خودروها در منطقه کردیچال گرفتار شده بودند و تیم های هلال احمر همچنان در کلاردشت به طور شبانه‌روزی آماده امداد و نجات هستند.
    صالحی از شهروندان خواست تا در مواقع اضطراری با شماره 112 ندای امداد تماس گرفته و نسبت به اطلاع رسانی و دریافت کمک‌های امدادی در بخش کلاردشت اقدام کنند.
    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس گفت که با توجه به بارش زیاد برف و یخ زدن سطح جاده ، تردد در جاده چالوس - کرج با زنجیرچرخ امکانپذیر است .
    زمان اکبرپور طاهر چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : با وجود ریزش برف سنگین و درپی آن سرما و یخبندان ، این محور مواصلاتی کوهستانی مازندران تاکنون با تلاش راهداران باز مانده و مشکلی برای تردد خودروها نداشته است.
    وی گفت : گروههای راهداری از شب گذشته تاکنون به طور مداوم مشغول عملیات نمک پاشی و برفروبی هستند و با تلاش های بی وقفه اجازه ندادند که این مسیر ارتباطی به روی مسافران عبوری بسته شود.

    گیلان
    سخنگوی پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بارش سنگین برف گفت: در حال حاضر٬ به همراه داشتن زنجیرچرخ در تمامی محورهای استان الزامی است.
    سروان کریم فقیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد در محورهای کوهستانی استان نیز فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است ضمن آنکه رانندگان، حتما تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند.
    وی تصریح کرد: با تلاش بی وقفه پلیس و راهداری، تمامی راه های اصلی و مواصلاتی استان به غیر از محور پونل - خلخال در غرب استان باز است.
    سخنگوی پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از رانندگان خواست تا از سفرها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

    ساری
    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت : به علت برودت هوا و برف سنگین و لغزندگی سطح جاده ها تردد در تمام محورهای این استان با زنجیرچرخ برقرار است.
    عباسعلی نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : رانندگانی که قصد تردد در جاده های این استان را دارند، باید خودروهای خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.
    وی اضافه کرد : هم اکنون تمام محورهای اصلی این استان شامل هراز، کندوان و سوادکوه باز و تردد در آن با زنجیر چرخ برقرار است.
    وی اظهارداشت : نیروهای راهداری مستقر در جاده های برفی این استان سرگرم نمک و ماسه پاشی در سطح محورهای اصلی برای جلوگیری از یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها هستند و رانندگان عبوری با این نیروها همکاری کنند.

    گنبد کاووس
    بارش نسبتا شدید و متناوب برف که از 72 ساعت پیش در مناطق شرق گلستان آغاز شده و کم و بیش در مناطق کوهستانی این خطه از ایران اسلامی همچنان ادامه دارد، موجب یخبندان جاده ها و بروز مشکلات در تردد خودروها شده است.
    به گزارش خبرنگار ایرنا، برای کاستن از مشکلات ایجاد شده ناشی از بارش برف، نهادهای زیادی مشغول فعالیت اند که نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای در راس این نیروها قرار دارند.
    نیروهایی که به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رامیان در 72 ساعت گذشته بی وقفه مشغول برفروبی و شن پاشی جاده ها هستند تا از بار مشکلاتی مردم و رانندگان بکاهند.
    حسین حقیقت می گوید: نیروهای راهداری با کمترین امکانات اما با احساس مسئولیت بالا به انجام وظیفه می پردازند و به صورت مستمر در جاده های ارتباطی درحال تردد، برفروبی و شن پاشی هستند.

    اردبیل
    فرمانده پلیس راه اردبیل - خلخال گفت: آشنایی رانندگان با رانندگی درست بر روی سطح برفی و یخ زده جاده های برفگیر این استان با هدف کاهش حوادث رانندگی در روزهای برفی ضروری است.
    سرگرد علیرضا صحبتی چهارشنبه در بازدید از گردنه برفگیر الماس واقع در جاده خلخال به اسالم افزود: علت بسیاری از حوادث رانندگی و راه بندان های راههای ارتباطی برفگیر استان ناشی از بی توجهی رانندگان به هشدارهای پلیس راه و آشنا نبودن آنها با رانندگی درست بر سطح یخ زده جاده در فصول سرد سال است.
    وی گفت: در حالی که پلیس راه به صورت مدام برای به همراه داشتن زنجیر چرخ در حرکت به سوی راهها و گردنه های برفگیر هشدار می دهد رانندگانی هستند که همچنان با بی توجهی به هشدار پلیس بدون زنجیر چرخ و یا با خودروهای دارای نقص فنی به سمت گردنه های برفگیر حرکت کرده و در میان راه دچار مشکل شده و با توقف در میان راه و یا ایجاد حادثه رانندگی جان خود و سرنشینان و همچنین رانندگان و سرنشینان سایر خودروهای عبوری از این جاده ها را به مخاطره می اندازند.

    مشهد
    کارشناس مسئول مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دما در این استان طی شب گذشته به 17 درجه زیر صفر رسید و این سرما امشب نیز ادامه دارد.
    مرتضی اثمری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمینه دما در تمام شهرستان های خراسان رضوی دیشب زیر صفر بود و در شهرستان فریمان به 17 درجه زیر صفر رسید.
    وی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش های ارسال شده، 17 شهرستان خراسان رضوی شب گذشته دمای 10 درجه زیر صفر را سپری کردند و بقیه شهرهای استان نیز دمای بین 6 تا 9 درجه زیر صفر داشتند.
    وی کمینه دمای مشهد را در شب گذشته 9 درجه زیر صفر عنوان کرد و گفت: این رقم امشب و فرداشب به 10 درجه زیر صفر می رسد.

    کاشان
    کاشان با سردترین شب دو دهه اخیر
    ساکنان شهر کویری کاشان در شمال استان اصفهان با تجربه دمای 7.4 درجه سانتیگراد زیر صفر چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه ،سردترین اوقات پائیزی 20 سال اخیر را سپری کردند.
    عباس ارغوانی رئیس اداره هواشناسی کاشان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برزک از توابع کاشان در این مدت با دمای هوای منهای 13 درجه سانتیگراد سردترین شهر استان اصفهان و جزو سردترین شهرهای کشور بود.
    وی افزود: دما از فردا روند افزایشی خواهد داشت اما پدیده یخبندان برای چند روز آینده ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو