فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۸۸۴»

دهلی نو آلوده ترین شهر جهان، برنامه ای برای کاهش آلودگی هوا ندارد

عصر خودرو- دهلی نو پایتخت هند که از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان آلوده ترین شهر جهان اعلام شده،با نداشتن برنامه ای برای کاهش آلاینده ها ، با شتاب به سوی بحران آلودگی هوا پیش می رود.

دهلی نو آلوده ترین شهر جهان، برنامه ای برای کاهش آلودگی هوا ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، میزان آلودگی هوا در دهلی نو، پایتخت هند به عنوان آلوده ترین شهر جهان 60 برابر بیشتر از حد مجاز تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است.
    گرد وغبار،ترافیک،دود ناشی از سوخت های فسیلی آلاینده و جمعیت زیاد، دهلی نو پایتخت هند را در ردیف آلوده ترین شهرهای جهان قرار داده است.
    در حالیکه بسیاری از کشورهایی که از نظرکیفیت هوا وضعیت به مراتب بهتری از هند دارند، اقدام به تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت ودراز مدت برای کاهش آلودگی هوا کرده اند ولی به نظر می رسد مقامات هندی توجه به افزایش مرگبار آلودگی هوا ندارند.
    به گفته کارشناسان، هوای چین مانند هند تا سال 2011 به علت استفاده از سوخت های فسیلی به شدت آلوده بود که با برنامه ریزی توانست میزان استفاده از این سوخت ها را کاهش دهد ولی دهلی نو در این زمینه اقدام موثری برای مبارزه با آلودگی هوا انجام نداده است.
    براساس گزارش های منتشر شده ،چین هم اکنون دارای یک هزارو 500 مرکز اندازگیری آلودگی هوا است در حالیکه که هند فقط 39 مرکز بررسی آلودگی هوا دارد.
    'دورگاپور'،' برلی' و 'لودیانا' از جمله آلوده ترین شهرهای هند است که هیچ مرکز کنترل آلودگی هوا ندارد.
    سازمان بهداشت جهانی با انتشار گزارشی با اشاره به تردد بیش از 8.5 میلیون خودرو در پایتخت هند اعلام کرد این شهر بیشتری میزان غلظت ذرات معلق در جهان را دارد.
    دولت هند امسال با افزایش شدید آلودگی هوا، طرح تردد زوج وفرد را از اولین روزهای سال 2016 به مرحله اجرا گذاشت که آن هم بعد از مدتی متوقف شد.
    'نجیب جانگ' معاون فرماندار دهلی نو،خودروهای فرسوده با عمر بیش از 15 سال و گازوئیل های بی کیفیت را از دلایل اصلی آلودگی هوای پایتخت ذکرکرد و برجلوگیری از تردد این خودروها درسطح شهرتاکید کرد.
    هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار زیاد استفاده می کند که یکی از راهکارها دولت برای مبارزه با آلودگی هوا، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.
    به گفته یک کارشناس محیط زیست هم اکنون جمعیتی حدود 25.8 میلیون نفر در دهلی سکونت دارند که این جمعیت روز به روز افزایش می یابد.
    'براشانت کومار ' با تاکید بر لزوم تهیه برنامه جامع مبارزه با آلودگی هوا در دهلی نو اظهار کرد بینی می شود تعداد خودروها در دهلی از4.7 میلیون دستگاه در سال 2010 به 26 میلیون دستگاه در 15 سال آینده افزایش یاید.
    وی، محصوربودن دهلی در خشکی، معماری متراکم شهری و وجود ساختمان هایی با ارتفاع کم و زیاد وشرایط آب و هوایی باعث تاثیر منفی بر آلودگی هوا در پایتخت هند شده است.
    به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا ، باعث آسیب دائمی به ریه ها ومرگ 1.3 میلیون نفر در سال دراین کشور شده است.
    براساس نتایج یک تحقیق بین المللی، آلودگی شدید هوا در دهلی نو پایتخت هند به طور متوسط ، عمر ساکنان این شهر را نسبت به شهرهای با آلودگی کمتر ، شش سال کاهش داده است.
    'ساجین گود ' کارشناس هندی با اشاره به نتایج یک بررسی می گوید درسال2011 در هند 570هزار نفر به علت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و 12 هزار نفر به علت آلودگی'اوزن' جان باخته اند.
    وی افزود:میزان خسارت اقتصادی این آلودگی ها را 640 میلیارد دلار برآورد شده است.
    پزشکان معتقدند که ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون درهوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری ها حمله های قلبی و فشار خون می شود.
    به گفته مقامات بهداشتی روزانه 80 نفردر دهلی نو پایتخت هند براثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو