فونیکسریمکسبهتام

تعطیلی مدارس در گیلان،‌ مازندران،‌ خراسان رضوی و گلستان

عصر خودرو- مدارس برخی از شهرهای گیلان فردا (شنبه) به دلیل مشکل تردد و یخبندان تعطیل اعلام شده و دانش آموزان تعدادی از واحدهای آموزشی در استان نیز با یک ساعت تاخیر به مدرسه خواهند رفت.

تعطیلی مدارس در گیلان،‌ مازندران،‌ خراسان رضوی و گلستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبر آنلاین ، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مدارس ابتدایی شیفت صبح شهرهای صومعه سرا، تولمات، عمارلو، رحمت آباد و بلوکات، شفت، فومن ، رودبار و دیلمان فردا (شنبه) به دلیل مشکل تردد و یخبندان تعطیل است.

    مهدی حاجتی شامگاه جمعه افزود: فعالیت آموزشی مقاطع اول و دوم متوسطه این مناطق نیز به دلیل یخبندان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

    وی اظهار داشت: همچنین فعالیت آموزشی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نواحی یک و دو رشت، رستم آباد، لوشان، منجیل ، خمام، کوچصفهان و سنگر با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: فعالیت آموزشی سایر مناطق و شهرستان های استان به صورت عادی است.

    وی با تاکید بر اینکه مدیران و عوامل اجرایی مدرسه باید طبق ساعت موظف آموزشی در محل کار حاضر باشند، تصریح کرد: اگر مدارسی به شکل موردی دچار مشکل هستند به روسای ادارات تفویض اختیار داده می شود تا با هماهنگی فرمانداری ها برای تعطیلی اقدام کنند.

    مدارس بیشتر شهرهای استان گیلان از سه شنبه گذشته به دلیل بارش برف تعطیل بود.

    سرما و یخبندان مدارس چند شهرستان استان خراسان رضوی را تعطیل کرد

    رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل برودت شدید هوا، یخبندان و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی در چند شهرستان و منطقه استان در نوبت صبح شنبه ششم آذر ماه تعطیل است.

    محمدرضا فرهادی نیا جمعه شب افزود: براین اساس مدارس مقطع ابتدایی در قوچان، فریمان، سبزوار، گلبهار، ششتمد، جوین، جغتای، چناران ، کلات و کدکن تعطیل است. همچنین کلیه مدارس استثنایی در تمامی مناطق و شهرستانهای مذکور در نوبت صبح سوم آذر ماه تعطیل است.

    وی با اشاره به انتشار برخی اطلاعیه های نادرست مبنی بر تعطیلی مدارس در فضای مجازی، افزود: تنها منبع اطلاع رسانی صحیح در خصوص تعطیلی مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان و اخبار مستند مندرج در رسانه ها است.

    فعالیت آموزشی در دیگر مقاطع تحصیلی در این شهرستانها و سایر شهرستان ها ادامه دارد و در صورت هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی در اخبار بعدی به مردم اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

    بعضی مدارس شهری و روستایی مازندران شنبه تعطیل است

    مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران گفت که مدارس تمامی مقاطع تحصیلی مناطق شهری و روستایی تعدادی از شهرستان های استان به دلیل بارش برف و سرمای شدید روز شنبه ششم آذر در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل هستند .

    محمودرضا علیزاده جمعه شب افزود: مدارس مقطع پیش دبستانی و تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان های نور ، آمل و کلاردشت فردا تعطیل است.

    وی ادامه داد: همچنین مدارس تمامی مقاطع تحصیلی منطقه لفور سوادکوه شمالی و مدارس روستایی شهرستان سوادکوه فردا تعطیل هستند.

    به گفته مدیرروابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، تمامی مدارس مناطق کوهستانی بهشهر ، نکا و گلوگاه در تمامی مقاطع دومین تعطیلات برفی خود را فردا سپری خواهند کرد .

    علیزاده گفت : مدارس منطقه کوهپایه سرا به بالای بندپی شرقی نیز در تمام مقاطع تحصیلی فردا تعطیل هستند .

    وی افزود : تمامی مدارس استثنایی مازندران که شامل 50 مدرسه می شود ، فردا تعطیل خواهد بود .

    مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران همچنین اعلام کرد که مدارس ابتدایی سایر نقاط استان هم فردا ساعت 9 صبح فعالیتشان را شروع می کنند .

    وی علت تاخیر در آغاز فعالیت کلاس های درس ابتدایی را برودت هوا و آسیب پذیر بودن دانش آموزان این مقطع تحصیلی در برابر آن اعلام کرد.

    علیزاده گفت : در صورت نیاز و تشخیص فرمانداران دیگر شهرستان ها مبنی بر تعطیلی مدارس ، موارد جدید تعطیلی متعاقبا اعلام می شود .

    بارش برف و برودت هوا روز چهارشنبه دوم آذر هم سبب تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در 16 شهرستان مازندران و تمامی مدارس ابتدایی استان شده بود.

    پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و استثنایی گلستان شنبه تعطیل اعلام شد

    مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: باتوجه به پیش بینی ادامه برودت هوا و یخبندان معابر و برای تامین سلامت دانش آموزان فردا شنبه (6آذرماه) پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و نیز کلیه مقاطع آموزشگاه های استثنایی استان تعطیل است.

    محمدرضا وطنی روز جمعه در حاشیه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعطیلی شامل هر دو نوبت صبح و عصر مدارس مناطق شهری و روستایی استان خواهد بود.

    وی اضافه کرد: همچنین روز شنبه همه مقاطع تحصیلی مدارس مناطق کوهستانی گلستان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

    به دلیل یخزدگی معابر و کاهش شدید دما تا منفی 14 درجه روز چهارشنبه نیز مدارس استان گلستان تعطیل بود.

    بارش برف از دوشنبه هفته جاری تا شامگاه پنجشنبه در استان گلستان کاهش شدید دما و یخبندان معابر را باعث شد.، هم اینک دمای مناطق مختلف استان بین صفر تا 3 درجه سانتیگراد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط