فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۶ آذر ۹۵

انزوای خودرویی ها در نبود لیدر نارنجی پوش

عصر خودرو- امروز شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات ۱۱۹ واحد کاهش یافت و با کسب رقم ۱۹ هزار و ۵۶۲ واحدی فعالیت خود را پایان داد بررسی‌ها نشان می‌دهد طی مدت اخیر نماگر خودروییها تحرکاتی زیگزاگی را تجربه کرده است؛ تحرکاتی که باعث شده طی مدتی که خساپا متوقف بوده شاخص در دو کانال ۱۹ و ۲۰ هزار واحد تغییرات نسبتا باثباتی را پشت سر بگذارد.

انزوای خودرویی ها در نبود لیدر نارنجی پوش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، امروز نیز در گروه خودرویی شاهد دادوستدهای کم فروغ و منفی بودیم اما برخی قطعه سازها همانند خفناور،خموتور، خریخت،خرینگ و خدیزل از اقبال بیشتری برخوردار بودند به طوری که نماد خفناور صف خرید 3 میلیونی با رشد 5 درصدی قیمت پایانی و رسیدن به 2,675 ریال، خموتور هم صف خرید کوچکی در قیمت پایانی 2,975 ریال را تجربه کرد. از طرفی خرینگ با 2.91 درصد افزایش قیمت پایانی،خرینگ 1.35 درصد و خدیزل 2 درصد رشد به کار خود خاتمه دادند.
    در نقطه مقابل بیشترین افت قیمتها مختص نمادهای ختراک با 4 درصد کاهش قیمت پایانی و خچرخش با 3 درصد کاهش بود، خودرو، خاذین، ختوقا، خمهر و خنصیر هم متعادل و منفی امروز را به پایان بردند.
    خزامیا به عنوان پرحجم ترین خودرویی ها  امروز را در قیمت 1,026 ریال و نوسان مثبت 1 درصد اغاز کرد و پایانش با قیمت 1,005 ریال بود،  خودرو هم که در قیمت 3,030 ریال در صفر تابلو شروع به معامله کرده بود نهایتا با افت تا نوسان منفی 1.6 درصد و قیمت 2,987 ریال به کار خود خاتمه داد، نماد تازه وارد صایپا هم تا لحظات پایانی در صفر تابلو معامله می شد نهایتا با افزایش ناچیز 0.02 درصدی مواجه شد، در مجموع از 23 نماد معاملاتی امروز فقط 8 نماد سیز پوش و مابقی قرمز پوش بودند.
    امروز هم حال نا خوش حجم و ارزش معاملات خودرویی ها هویدا بود، در این روز سهامداران خودرویی 20 میلیون کاهش حجم معاملات نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل داشتند و حجم معاملات به نزدیکی 66 میلیون رسید اما ارزش معاملات تغییری نداشت و همان 12 میلیارد تومان معامله شد.
    براساس این گزارش خبرهای منتشره حاکی از آن است برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور، توافق نامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طریق خرید سهام یک شرکت ایرانی انجام شد و مجوز سرمایه گذاری سیتروئن توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی وزارت اقتصاد صادر شد، براساس این توافق، شرکت سیتروئن 50 درصد از سهام شرکت سایپاکاشان را خریداری می کند و پس از خرید نسبت به سرمایه گذاری در خطوط تولید و قطعات خودرو در ایران اقدام می‌نماید.
    علاوه بر خبر ورود شرکت سیتروئن در فاز سرمایه گذاری، خبر مثبت دیگر این است که مدیرعامل بانک ملت  اعلام کرده با درخواست‌های سایپا برای افزایش خطوط اعتباری،تامین منابع لازم تسهیلات ارزی،صدور ضمانت نامه‌ها و ال سی، توافق شده و ظرف یک ماه آینده عملیاتی می شود.
    از طرفی دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه داخلی سازی 70 درصدی محصولات پژو در طول 3 سال بعید است، بیان کرده که پژو برای داخلی‌سازی قطعات های‌تک، موتور و گیربکس مذاکره‌ای با قطعه‌سازان ایرانی نداشته و فقط برای تولید قطعات مکانیکال و الکتریکی معمولی از ما استعلام گرفته است.
    همچنین در حوزه اخبار کدال، خپویش با پوشش 82 درصدی بودجه تولید و فروش آمار قابل توجهی از فعالیت  8 ماهه منتهی به آبان ماه به نمایش گذاشت اما در پوشش مبلغ فروش 5 درصد از بودجه عقبتر بود، خشرق نیز از پوشش بسیار خوب 86 درصدی تولید و فروش بودجه طی 8 ماه از سال خبر داد، اما خنصیر در تولید 40 درصد و فروش 60 درصد بودجه را طی مدت مذکور پوشش داد، خلنت و خاذین نیز کندتر از بودجه ظاهر شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو