فونیکسریمکسبهتام

سازمان بهداشت جهانی منتشر کرد:

مرگ‌بارترین جاده‌های جهان در سال ۲۰۱۵

عصر خودرو- در جهانی که در هر ۳۰ ثانیه در جاده‌های آن یک نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی می‌شوند، کشور لیبی این روزها صاحب مرگبارترین جاده‌های جهان براساس آمار جمع آوری شده سال ۲۰۱۵ بوده است.

مرگ‌بارترین جاده‌های جهان در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از "سازمان بهداست جهانی"،در حالیکه براساس آمار بهداشت جهانی کشورهای میکرونزی، سوئد، سن مارینو، سوئیس، هلند، مالدیو، دانمارک، سنگاپور، اسپانیا و نروژ در جایگاه صاحبان امن‌ترین جاده‌های جهان قرار گرفتند، کشورهایی نیز در مقابل صاحب مرگبارترین جاده‌های جهان شدند. این گزارش براساس آمار جمع آوری شده WHO در سال 2015 صورت گرفته که مرگ تقریبی روزانه 752 عابر و 786 موتورسوار در تصادفات جاده‌های جهان را تائید می‌کند.

    در جهانی که در هر 30 ثانیه در جاده‌های آن یک نفر کشته و 20 نفر زخمی می‌شوند، کشور لیبی این روزها صاحب مرگبارترین جاده‌های جهان براساس آمار جمع آوری شده سال 2015 بوده است. بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی این کشور در شمال آفریقا با ضریب 73.4 به ازای هر 100 هزار نفر در جایگاه اول مرگ‌بارترین‌ جاده‌های جهان قرار دارد. در سال 2015 حدود 4 هزار و 554 کشته در تصادفات جاده‌ای این کشور رخ داده است. اکثر این مرگ‌ها به دلیل عدم اجرای قوانین در خصوص رانندگی در حالت غیرعادی، محدودیت‌های سرعت، رعایت نکردن امنیت صندلی کودکان و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران رخ داده است.

    تایلند

    ظاهرا تایلند قصد ندارد جایگاه خود در این جدول را نسبت به سال‌های گذشته تغییر دهد. در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر 36.2 مرگ جاده‌ای رخ می‌دهد. در سال 2015 شاهد 24 هزار و 237 مرگ در تصادفات جاده‌ای این کشور بودیم.

    مالاوی

    مالاوی،کشوری است محصور به خشکی در جنوب شرق قاره آفریقا. براساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی در سال 2015 حدود 5 هزار و 732 نفر در جاده‌های این کشور در تصادفات از بین رفتند. ضریب مرگ جاده‌ای در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر 35 برآورد شده است.

    لیبریا

    این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته ‌است. براساس تخمین WHO به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور 33.7 نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند. 1 هزار و 448 نفر در تصادفات سال 2015 در این کشور کشته شدند.

    جمهوری دموکراتیو کنگو

    این کشور در جایگاه پنجم صاحبان جاده‌های مرگبار جهان قرار دارد. به ازای هر 100 هزار نفر از جمعیت این کشور در این کشور 33.2 مرگ رخ می‌دهد. در سال 2015 شاهد 22 هزار و 419 مرگ در تصادفات جاده‌ای این کشور بودیم.

    جمهوری تانزانیا

    ظاهرا کشورهای آفریقایی در این فهرست جایگاه برتر را از آن خود کرده‌اند. تانزانیا کشوری در شرق قاره آفریقا است با نرخ 32.9 مرگ به ازای هر 100 هزار نفر در مقام ششم مرگبارترین جاده‌های جهان ایستاده است. در سال 2015 حدود 16 هزار 211 نفر در جاده‌های این کشور کشته شدند.

    جمهوری آفریقای مرکزی

    بر پله هفتم این جدول تکیه زده است. با نرخ 32.4 مرگ به ازای 100 هزار مقیم در این کشور صاحب این مقام شده است. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2015 نزدیک به یک هزار و 495 نفر در تصادفات جاده‌ای از بین رفتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو