فونیکسریمکسبهتام

در کره جنوبی اعمال می‌شود

ممنوعیت فروش نیسان، ب ام و و پورشه

عصر خودرو- کره جنوبی در راستای تحقیقات مربوط به اسناد آلایندگی، قصد دارد فروش بعضی از مدل‌های ساخت پورشه، ب ام و و نیسان را ممنوع کرده و این شرکت‌ها را مجموعا بیش از پنج میلیون دلار جریمه کند.

ممنوعیت فروش نیسان، ب ام و و پورشه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سئول پس از این‌که فولکس واگن سال گذشته به نصب نرم‌افزار تقلب در تست‌های آلایندگی در 11 میلیون خودروی دیزلی در سرتاسر جهان اقرار کرد، تحقیقات در مورد گواهی محیط زیستی خودروهای وارداتی را آغاز کرد.

    نرم‌افزار غیرقانونی مورد استفاده فولکس واگن قادر است زمانی که خودرو تحت تست آلایندگی قرار می‌گیرد، میزان آلایندگی را بسیار کمتر از آنچه در شرایط رانندگی واقعی است نشان دهد.

    دولت کره جنوبی اعلام کرد در 10 مدلی که در این کشور فروخته شده و شامل دو مدل نیسان، یک مدل ب ام و و هفت مدل پورشه است اشکالاتی در گواهی محیط زیستی یافته و این شرکت‌ها را مجموعا 6.5 میلیارد وون (5.6 میلیون دلار) جریمه خواهد کرد.

    یک مقام محیط زیست کره جنوبی که مسوول استانداردهای محیط زیستی خودرو است، اظهار کرد: نیسان و ب ام و در صورتی که این خطاها تایید شوند، می توانند درخواست تجدیدنظر کنند.

    پورشه پیش از این وجود اشکال در اسناد گواهی را تایید کرده و فروش چهار مدل از هفت مدل این خودروساز متوقف شده است.

    وزارت محیط زیست کره جنوبی در ماه اوت فروش 80 مدل فولکس واگن را ممنوع اعلام کرد و این شرکت را به دلیل جعل سند در مورد سطح آلایندگی صوتی موتور، بهینه‌گیری مصرف سوخت و آلایندگی 16 میلیون دلار جریمه کرد.

    این رسوایی به شهرت فولکس واگن در کره جنوبی لطمه زده و فروش این خودروساز آلمانی درنیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است.

    براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروسازان خارجی به ویژه برندهای آلمانی مانند فولکس واگن به‌طور مستمر حضورشان در بازار خودروی کره جنوبی را که مدت‌ها تحت نفوذ غول خودروسازی هیوندا و شرکت تابعه‌اش کیا بود، گسترش داده اند.

    خودروهای خارجی حدود 15 درصد از کل فروش بازار خودروی کره جنوبی در سال گذشته را تشکیل دادند که بالاتر از 10 درصد در سال 2012 بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو