فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۱۳ آذر ۹۵

واکنش گروه خودرویی به تمدید تحریمهای ۱۰ ساله داماتو

عصر خودرو- شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات اولین روز کاری هفته را منفی آغاز کرد، این شاخص در اثر افت قیمتها و صف فروشهای سنگین گروه کانال ۱۹هزار واحدی را واگذار کرد. در واکاوی دلایل این امر می‌توان به تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم های ایران در سنای آمریکا اشاره کرد.

واکنش گروه خودرویی به تمدید تحریمهای ۱۰ ساله داماتو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، معاملات روز شنبه گروه خودرویی در بورس با سقوط سنگین 439 واحدی شاخص کل و عقبگرد نماگر بازار تا ارتفاع 18 هزار واحدی به پایان رسید. بر این اساس در اثر افت 2 درصدی شاخص کل روز جاری این نماگر به رقم 18 هزار و 892 واحد عقب‌نشینی کرد.
    براساس این گزارش، همچنین امروز سهامداران خودرویی نزدیک 78 میلیون برگ سهم به ارزش 16 میلیاردتومان در قالب 7 هزار برگ سهم معامله کردند  که علی رغم افت قیمتها وضعیت حجم و ارزش معاملات از روز معاملاتی قبل بهتر بود.
    با توجه به توقف طولانی مدت نمادها و عدم بازگشایی به موقع آنها و مهمتر از آن تمدید و تصویب 10 ساله تحریم ها علیه ایران توسط  مجلس سنای آمریکا، طبق پیش بینی ها گروه خودرویی با  معاملات منفی و همراه با فشار فروش امروز را به سر برد.
    به این ترتیب، نمادهای بسیاری از جمله خگستر، خریخت، خبهمن،خمحرکه، خرینگ، خکار، خموتور، ختراک، خچرخش و خشرق امروز صف فروش تشکیل دادند، ولی نمادهای خودرو، ورنا، خاذین و خمهر که در میانه بازار صف فروش بودند در انتها صف خود را جمع کردند. اکثر نمادهای در حاشیه 4 درصد منفی به کار خود پایان دادند و تنها نمادهای سبز پوش امروز خفناور و خنصیر بودند که خفناور صف خرید سبکی در قیمت پایانی 2,963 ریال تشکیل داد.
    خودرو در غیاب نمادهای خساپا و خزامیا پر حجم ترین با 30.7 میلیون حجم بود و حدود 51 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس گذاشت، این نماد تا صف فروش سنگین 19 میلیونی پیش رفت ولی همانطور که گفته شد در پایان معاملات صف خود را جمع کند و امروز را با قیمت پایانی 2,755 ریال و افت 4.8 درصدی به پایان رساند.
      امروز نماد خپویش جهت برگزاری مجامع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و به منظور تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شد.
    در حوزه اخبار، وزیر صنعت لبنان در مراسم افتتاح رسمی نمایندگی مرکزی شرکت خودروسازی سایپا در این کشور، خواستار همکاری با ایران برای تولید خودرو در کشور متبوعش شد
    گزارشات کدال نیز خبر از تعدیل منفی 4 درصدی خریخت در گزارش بودجه 6 ماهه حسابرسی شده، زیان تحقق شده خوساز در 6 ماهه امسال علی رغم سال قبل و تعدیل منفی 6 درصدی در اصلاحیه خپارس داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو