فونیکسریمکسبهتام

محور جدید سنندج - مریوان تا دو سال آینده افتتاح می شود

عصر خودرو- استاندار کردستان از افتتاح و بهره برداری از محور جدید سنندج – مریوان تا دو سال آینده خبر داد و گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه در اولویت برنامه های دولت در این استان قرار دارد.

محور جدید سنندج - مریوان تا دو سال آینده افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، عبدالمحمدزاهدی شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از محور سنندج – مریوان، اظهار داشت: تکمیل محور جدید مریوان - سنندج در اولویت برنامه های راهسازی استان قرار داد و سعی می شود محور جدید سنندج به مریوان تا 2 سال آینده زیر بار ترافیک برود.

    وی ادامه داد: این محور به طول 52 کیلومتر در 2 قطعه درحال انجام است و قطعه اول به طول 30 کیلومتر با 95 درصد پیشرفت در حال تکمیل شدن است.

    استاندار کردستان گفت: قطعه دوم نیز به طول 20 کیلومتر هم اکنون به دو پیمانکار واگذار شده است و کارگاه های آن نیز تجهیز شده است که انتظار می رود تا 2 سال آینده کل این مسیر به بهره برداری برسد.

    وی بیان کرد: تا اکنون حدود هزار و 170 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و تکمیل این محور نیازمند تامین هزار و 300 میلیارد ریال دیگر است که خوشبختانه هماهنگی های خوبی برای جذب اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه صورت گرفته است.

    زاهدی اظهار داشت: در سال جاری 310 میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز در قانون بودجه سال 95 پیش بینی شده است و بقیه نیز از محل اسناد خزانه، سفر رهبر معظم انقلاب و سفر ریاست جمهوری به کردستان تامین شده است.

    زاهدی با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه، عنوان کرد: تمامی اعتبار مورد نیاز طی سال های 95 و 96 تامین شده است و مشکلی به لحاظ اعتباری برای سال آینده برای تکمیل این طرح وجود ندارد.

    استاندار کردستان با اشاره به اینکه قطعه دوم این محور دارای تونل هزار و 884 متری است، گفت: به علت زمانبر بودن احداث این تونل طبق نظر مشاور طرح احداث همزمان کنار گذر تونل برای اتصال قطعه اول و دوم اقدام شده است.

    زاهدی اظهار داشت: انتظار می رود با این تدبیر سال آینده محور جدید آماده تردد خودروهای سنگین شود تا از عبور کامیون ها از داخل شهر سروآباد این استان جلوگیری شود.

    وی افزود: در این مسیر 52 کیلومتری احداث سه تونل پیش بینی شده بود که تا کنون تونل همرو به طول هزار و 326 متر به اتمام رسیده و فقط کف سازی و آسفالت آن باقی مانده است.

    زاهدی در پایان گفت: در این راستا 80 متر از تونل گزردره 322 متری احداث شده است و بقیه مسیر نیز در حال انجام است و در ادامه  200 متر از تونل هزار و 886 متری باغان نیز تا کنون اجرا شده و بقیه طرح نیز توسط شرکت پیمانکار در حال انجام است.

    در جریان این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، مدیرکل راه و شهرسازی و مجری پروژه نیز حضور داشتند و توضیحات لازم در خصوص وضعیت این پروژه مهم را ارائه کردند.

        Facebook
        Twitter
        Google+
        اشتراک

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو