فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم تهران در مجلس:

افزایش بودجه و اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست برای حل معضل آلودگی هوا

عصر خودرو- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود مشکلات بسیار در حل معضل آلودگی هوا تاکید کرد: با توجه به بودجه و امکانات محدود سازمان حفاظت محیط زیست تغییر سطح سازمانی و دادن اختیارات و بودجه بیشتر به این سازمان ضروری به نظر می‌رسد.

افزایش بودجه و اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست برای حل معضل آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پروانه مافی در حاشیه چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات در جمع خبرنگاران گفت: بحث آلودگی هوا موضوعی مهم و معضلی پیچیده برای کشور محسوب می‌شود که باید حل آن از سطح دولت فراتر برود و در سطح حاکمیت قرار گیرد.

    وی افزود: نهادها و دستگاه‌هایی که خارج از مجموعه دولت قرار گرفتند اما در مسئله آلودگی هوا دخیل هستند باید در قالب تشکیل کمیته مشترکی برگرفته از قدرت حاکمیت به یک هماهنگی و هم افزایی برسند.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست نمایندگان تهران به ویژه کارگروه محیط زیست با ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بر اساس آمارهایی که راستی آزمایی آنها نیز انجام شده است از سال 1390 شاهد کاهش آلاینده‌ها به ویژه بنزین که یکی از عوامل اصلی ایجاد سرطان در انسان است بوده‌ایم.

    وی تاکید کرد: کاهش آلاینده‌ها از سال 90 تاکنون نشان دهنده این موضوع است که فعالیت‌ها در مسیر درستی بوده است اما با توجه به بودجه و امکانات محدود سازمان حفاظت محیط زیست قطعا تغییر سطح سازمانی و دادن اختیارات و بودجه بیشتر به این سازمان ضروری به نظر می‌رسد.

    مافی در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استیضاح یکی از ابزارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر دولت است. در کنار استیضاح، سوال و تذکر نیز وجود دارد که می‌تواند در مسیر نظارت بر دولت مورد استفاده قرار گیرد.

    در خصوص وزیر راه و شهرسازی نیز استیضاحشان با امضای 80 نفر از نمایندگان توسط هیات رئیسه اعلام وصول شده و قطعا طبق قوانین این موضوع پیش خواهد رفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو