فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت مترو تهران:

متروی فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان سال به بهره برداری می رسد

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) در صورت تحقق منابع مالی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

متروی فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان سال به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، هابیل درویشی با تشریح وضعیت خط مترو تهران -پرند گفت : خط متروی فرودگاه  امام خمینی بخشی از خط تهران- پرند و از خطوط اقماری محسوب می شود . این خط از جنوب تهران (خط یک مترو تهران از ایستگاه شاهد ) آغاز می شود و بعد از طی 4 کیلومتر به ایستگاه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب می رسد و سپس با طی 27 کیلومتر به فرودگاه بین المللی امام خمینی متصل می شود و نهایتا بعد از 18 کیلومتر دیگر به شهر پرند می رسد.

    وی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این خط به صورت همزمان انجام شده است، گفت :عملیات اجرایی این خط در سه فاز بهره برداری هدف گذاری شده است . فازنخست این پروژه از ایستگاه شاهد تا نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب است که در اوایل سال 95 به بهره برداری رسید و پذیرای مردم در نمایشگاه کتاب بود. فاز دوم حد فاصل شهر آفتاب تا فرودگاه بین المللی امام خمینی  است که طی ماههای آینده کارهای ساختمانی ، مسیر و ابنیه آن به اتمام خواهد رسید و با تکمیل تامین و نصب تجهیزات اواخر امسال به بهره برداری و مسافرگیری خواهد رسید.  در صورت تامین بودجه و اعتبارات لازم، فاز سوم این طرح نیز که از فرودگاه امام خمینی تا شهر پرند است در سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود .

    وی با اشاره به اینکه ایستگاه فرودگاه امام خمینی از زیباترین ایستگاهها ی مترو خواهد بود گفت : پیش بینی شده که ایستگاه شماره دو فرودگاه همزمان با توسعه فرودگاه و ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی احداث و به بهره برداری خواهد رسید .

    مدیر عامل متروی تهران با تاکید بر اینکه 5 ایستگاه در این خط در نظر گرفته شده است ،گفت : این خط شامل ایستگاه شهرآفتاب ، ایستگاه واوان (هنوز آماده بهره برداری نیست و در سال 96 مسافرگیری خواهد کرد) ، ایستگاه شماره یک و دو فرودگاه امام خمینی و نهایتا ایستگاه شهر پرند است وکلا حدود 50 کیلومتر طول دارد.

    براساس گزارش تهران سما، درویش با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی حرکت قطارها در این خط در آینده حدود 6 دقیقه در اوچ پیک طراحی شده است ،گفت : این خط قادر خواهد بود 13020 نفر در ساعت و در هر جهت جابجا کند. سرعت قطارها در این خط در حدود 120 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که با ورود ناوگان مخصوص فرودگاه این سرعت محقق خواهد شد .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو