فونیکسریمکسبهتام

چین مقصد جدید پیکاپ های فورد و جنرال موتورز

عصر خودرو- شرکت های خودروسازی جنرال موتورز و فورد آمریکا قصد دارند مدل های پیکاپ خود را با توجه به نیاز بازار در چین عرضه کنند. این خودروها که در صورت ورود به نمایندگی های فروش این شرکت ها در چین در زمره خودروهای تجاری لوکس و گران قیمت قرار خواهند گرفت، قادر خواهند بود نیازهای شرکت های ســـاختمــانی و همچنین کشاورزان چینی در زمینه حمل و نقل را برآورده سازند.

چین مقصد جدید پیکاپ های فورد و جنرال موتورز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، در همین رابطه «وسلی لو» مدیر بخش آسیا – پاسیفیک در حاشیه نمایشگاه خودروی گوانگجو به رسانه ها گفت: «چینی ها خودروهای تجاری را به عنوان محصولات لوکس در نظر نمی گیرند اما خودروهایی نظیر فوردF – 150 رپتور این تصور را تغییر خواهد داد.»

    بـرنـــــامه ریزی فــورد و جنرال موتورز برای حضور در بازار خودروهای تجاری چین در شرایطی صورت می پذیرد که مقامات چینی محــدودیت هــای بسیــــار زیادی برای تردد کامیون و کامیونت ها در شب و در محدوده شهری وضع کرده اند. با این حال در ماه های اخیر در برخی از استان های چین طرح آزمایشی به منظور تسهیل تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در مناطق شهری اجرا شده است.

    گفتنی است اغلب استان هایی که طرح آزمایشی مذکور را به مرحله اجرا درآورده اند، در حوزه های صنعتی و ساختمانی بسیار فعال بوده و امیدوارند با صدور مجوزهای لازم برای تردد کامیون و کامیونت ها زمینه را برای تسریع و افزایش رشد صنعتی خود فراهم کنند.

    همزمان با تسهیل شرایط تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان های صنعتی چین، خودروسازان  آمریکایی به دنبال عرضه پیکاپ های قدرتمند و لوکس خود در بازار خودروهای تجاری این کشور بوده و قصد دارند با ارائه مدل های باکیفیت فاصله زیادی با مدل های تولید شده توسط خودروسازان چینی نظیر شرکت«Great Wall Motor Co»و سایر خودروسازان این کشور ایجاد کنند.

    شایان ذکر است که وجود تقاضا برای خودروهای لوکس تجاری نظیر پیکاپ های تولید شده توسط فورد و جنرال موتورز از جمله انگیزه های مدیران این دو شرکت آمریکایی برای حضور جدی در بازار خودروهای تجاری چین عنوان شده است. استقبال ثروتمندان چینی از محصولات لوکس اروپایی و آمریکایی و ترجیح آنها بر مدل های چینی این روزها بسیـــاری از شرکت هــای خـــودروسازی بین المللی را برای حضور در صنعت خودروی این کشور وسوسه کرده است.

    در همین چارچوب و در ماه آوریل گذشته یک سخنگوی شرکت خودروسازی فورد به خبرنگاران گفت: «فورد قصد دارد برخی مدل های قدرتمند سری F خود را در بازار چین عرضه کند و به زودی در مورد فروش مدل F-150 یا رنجر این سری تصمیم گیری خواهد کرد.»

    با این حال آقای لو مدیرعامل بخش آسیا – پاسیفیک شرکت فورد می گوید: «ممکن است کسانی که توان خرید F-150  را دارند خودروهای تجاری لوکس دیگری نیز در اختیار داشته باشند اما این مدل نیز می تواند آنان را برای خرید یک اسباب بازی جدید ترغیب کند.»

    کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو بر این باورند که شرکت فورد مشتریان خودروهای سنگین و نیمه سنگین خود را به چهار دسته تقسیم می کند: دسته نخست مشتریان ثروتمندی هستند که می خواهند با خرید پیکاپ های نیمه سنگین متفاوت از سایرین باشند، دسته دوم صاحبان کسب و کارهایی هستند که به چیزی بیش از یک خودروی تجاری سنتی نیاز دارند، دسته سوم رانندگانی هستند که با خرید خودروهای پیکاپ مایلند برای هر شرایط جغرافیایی آماده باشند و در نهایت دسته چهارم خریدارانی هستند که به اصطلاح عاشق خودرو بوده و به دلیل علاقه شدیدشان اقدام به خرید پیکاپ های نیمه سنگین می کنند.

    تحلیلگران معتقدند بازار خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین چین از آینده روشنی برخوردار بوده و به زودی به محل رقابت شدید شرکت های خودروسازی بین المللی بدل خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو