فونیکسریمکسبهتام

طی هشت ماه گذشته؛

صرفه جویی ۷۹ میلیون لیتر بنزین در استان سمنان به ثبت رسید

عصر خودرو- مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه شاهرود ضمن اشاره به افزایش دو درصدی مصرف سی ان جی طی هشت ماهه اخیر در استان سمنان گفت: در این راستا ۷۹ میلیون لیتربنزین صرفه جویی شد.

صرفه جویی ۷۹ میلیون لیتر بنزین در استان سمنان به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سبحان رجب پور  با بیان اینکه مصرف فرآورده های نفتی طی هشت ماهه اخیر در استان سمنان مورد بررسی قرارگرفت، افزود: طی بررسی های آمار مقایسه ای نسبت به سال گذشته دربخش گاز طبیعی فشرده در هشت ماهه اخیر دو درصد مصرف سی ان جی افزایش و معادل آن در بخش بنزین صرفه جویی شده است.

    وی گفت: تمامی جایگاه های سی ان جی منطقه فعال بوده و تلاش بر این است که با توجه به برودت هوا و افت فشار گاز، جایگاه های عرضه گاز طبیعی ازمسیر خدمت رسانی خارج نشوند و بتوانند بدون هیچ مشکلی سوخت سی ان جی خودرو ها را تأمین کنند.

    مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه شاهرود همچنین در پاسخ به این سوال که چرا همچنان شاهد عدم رعایت نکات ایمنی در جایگاه های سی ان جی استان هستیم، ضمن معرفی مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی 09627 افزود: می طلبد به طور جدی رانندگان عزیز قبل از ورود به جایگاه نسبت به خارج کردن سرنشینان خودرو اقدام کنند تا شاهد حادثه ای ناگوار و دلخراش نباشیم .

    رجب پور همچنین با تاکید بر اینکه باید در راستای کاهش مصرف سوخت به عنوان یکی از اهداف مهم دربخش کشاورزی فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: باید تصویر جدیدی در ذهن دانش آموزان همانند کمربند ایمنی درخودروها در بخش کاهش مصرف انرژی ایجاد کرد.

    وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات شرکت ملی پخش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی این است که راه کارهای کاهش انرژی به ویژه سوخت در بخش حمل و نقل و ساختمان به طور قابل توجه ای کاهش یابد که این مهم نیاز به توجه رسانه ها در راستای فرهنگ سازی و آموزش دارد.

    مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود افزود: به منظور اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی های نو باید در بخش کشاورزی هم با بررسی وضعیت مرغداری ها به ویژه نظارت بر چگونگی ساخت ساختمان و مشعل های موجود اطلاع رسانی و آموزش انجام پذیرد تا بتوانیم سهم قابل توجه ای در کاهش مصرف انرژی داشته باشیم.

    رجب پور در ادامه ضمن توجه به اهمیت آموزش در مدارس و تهیه بسته های فرهنگی برای دانش آموزان خاطر نشان کرد: مدارس فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی تلقی می شود که باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا بتوانیم بهترین اثر گذاری در جمع مخاطبان هدف که دانش آموزان هستند همانند کمربند ایمنی در خودرو ها تصویر جدیدی از کاهش مصرف انرژی ایجاد کنیم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو