فونیکسریمکسبهتام

کسب‌ و کاری که با اپلیکیشن‌های جدید کساد شد

عصر خودرو- مدت هاست که نرم افزارهای دیوار، باما و اپلیکیشن های اسنپ و تپسی باعث شده تا صاحبان برخی از کسب و کارهای سنتی مانند تاکسیرانی و املاک به دلیل کسادی کارشان به فعالیت این شرکت ها اعتراض کنند.

کسب‌ و کاری که با اپلیکیشن‌های جدید کساد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فردانیوز، مدت هاست که نرم افزارهای دیوار، باما و اپلیکیشن های اسنپ و تپسی، باعث شده تا صاحبان برخی از کسب و کارهای سنتی مانند تاکسیرانی و املاک به دلیل کسادی کارشان به فعالیت این شرکت ها، اعتراض کنند.

    این در حالی است که این برنامه های مدرن مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته و روز به روز مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند.

    انتقاد رئیس اتحادیه مشاوران املاک از اپلیکیشن دیوار

    سایت دیوار از سال 1392 با هدف خرید و فروش بدون واسطه‌ی آنلاین آغاز به کار کرده، مدتی بعد اپلیکیشن موبایل را نیز طراحی کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

    به همین دلیل رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده که برای دفاع از صنف خود، اپلیکیشن دیوار را خراب می کند! حسام عقبایی اظهار داشته: «در حالی که 12 هزار دفتر مشاور املاک در شهر تهران وجود دارد که با آگهی های سایت دیوار، ضرر کرده اند. در معاملات مسکن نباید واسطه را حذف کنیم در حالی که دیوار واسطه را حذف کرده اما نرم افزارهایی مثل آلونک با مشاوران املاک در ارتباط هستند و این راه اصولی و صحیح است.»

    وی افزوده: «ما از ابزارهای نوین و طرحهای جدید که بتواند به روند رشد معاملات کشور و بالا بردن صنایع مرتبط با ساختمان در حوزه دیجیتال و فضای مجازی کمک کند استقبال می کنیم.»

    اعتراض صنف تاکسیرانی به TAP30 و اسنپ

    از سوی دیگر اما اپلیکیشن های آنلاین تاکسی یاب مانند اسنپ و TAP30 ، دنیای کسب و کار نقل و انتقال مسافر با خودرو را متحول کرده است. شیوه کار این شرکت ها به این صورت است که هرکجا و در هر زمان از طریق یک اپلیکشین موبایل که رابط مسافر و راننده است، درخواست تاکسی ارسال و دریافت می شود.

    این در حالی است که مسافران با توجه به آسان تر و ارزان تر بودن این اپلیکیشن ها دیگر به بازار کسب و کار تاکسی های سنتی علاقه ای نشان نداده و بازار کسب و کار تاکسیرانی ها رو به کساد است.

    از سوی دیگر اما آژانس‌ها هم چندان دل خوشی از نرم‌افزارهای اسنپ و تاپسی ندارند زیرا که این نرم افزارها از تعداد مشتریان آنها کاسته است.

    به همین دلیل مدت ها پیش صنف تاکسیرانی از اسنپ و TAP30 شکایت کرده و خواستار منحل شدن این شرکت ها شده اند.

    اسنپ: انتقاد به ما طبیعی است

    خانم عطایی، مدیر بخش کال سنتر اسنپ به خبرنگار «فردا» می گوید: «ما تمام تلاش مان را کرده ایم که خودمان را در رقابت با صنف تاکسی و اتومبیل های کرایه قرار ندهیم و سعی کردیم فعالیت ها و امکانات ما در طول نیازهای طیف بازار سنتی تر قرار گیرد. یعنی طوری که بودن ما نه تنها به ضرر هیچ یک از شرکت های قدیمی نباشد، بلکه بتواند از ظرفیت آنها هم استفاده کند.»

    مدیر بخش کال سنتر اسنپ ادامه می دهد: «کار ما کار نوعی می باشد و این طبیعی است که بسیاری از ارگان ها نسبت به آن انتقاد کنند. اما به مرور زمان این انتقادات کاهش می یابد و مزایای طرح تاکسی یاب ها مشخص می شود. با کمک این تاکسی یاب ها به ترافیک شهری کمک می شود زیرا که هر خودرو بعد از رسیدن به مقصد از همان جا مسافر بعدی را سوار می کند و مسیر را ادامه می دهد.»

    با این حال مدت هاست که راننده تاکسی ها از چیزی که آن را تاکسی اینترنتی می نامند، گله نکنند و هر چند وقت یکبار به دروغ یا راست خبر تعطیلی آژانس دیگری را می دهند.

    رئیس شورای رقابت: اگر قیمت تاکسی یاب ها پایین باشد با آنها برخورد می کنیم!

    رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سوال که آیا برای حمایت از طیف سنتی که اتفاقا تعدادشان هم کم نیست، کاری انجام می شود یا خیر؟ می گوید: «به هر حال این موضوع در یک بازار رقابتی است و فعالیت اینگونه شرکت ها هم قانونی است. آنها مجوز گرفته اند و باید به فعالیت شان ادامه دهند، مگر اینکه مشکل دیگری پیش بیاورند مثل اینکه با قیمت های بسیار پایین بخواهند رقبا را از بازار کار خارج کنند. در این صورت ما حتما به ماجرا ورود می کنیم.»

    ادامه فعالیت صنف املاک و تاکسیرانی به صورت سنتی یا مدرن

    حال مشخص نیست که نرم‌افزارهایی نظیر دیوار، تپسی و اسنپ که توانسته‌اند با ایجاد رفاه و راحتی با قیمت مناسب برای کاربران اطمینان آن‌ها را جلب کنند به فعالیت خود ادامه می دهند یا اینکه رئیس اتحادیه املاک دیوار را می شکند و صنف تاکسیرانی با شکایت خود موجب تعطیلی تاکسی یاب ها می شوند و این اصناف به صورت سنتی به کار خود ادامه می دهند؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو