فونیکسریمکسبهتام

سرپرست مدیریت مهندسی تولید سایپا:

بهبود کیفیت تیبا باعث ارتقای رضایت مشتریان است

عصر خودرو- فرآیندهای بهبود تیبا باعث تداوم استفاده از این خودرو توسط مشتریان و ارتقای رضایت آنان است.

بهبود کیفیت تیبا باعث ارتقای رضایت مشتریان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، گاگیک کشیشان سرپرست مدیریت مهندسی تولید سایپا با بیان مطلب فوق گفت: از دو سال قبل پروژه ای تحت عنوان بهبود کیفیت خودروی تیبا در گروه سایپا مطرح شد و پیرو آن پروژه های مختلفی آغاز شد که بسیاری از آنها به نتایج خوبی رسیده است.

    وی افزود: در خصوص تیبا  براساس بازخوردهایی که از مشتریان و بازار دریافت شد، پروژه های بهبود کیفیت تعریف و پیگیری شد. اولین موضوعی که مشتریان به آن اشاره کرده بودند، موارد مرتبط با درب های جانبی خودرو شامل: فرایندهای باز و بست، نفوذپذیری آب یا عدم تنظیم بودن درب ها بود که در این زمینه به صورت ویژه همکاران مان در مدیریت مهندسی تولید، فعالیت های گسترده ای برای بهبود این موارد انجام دادند که خوشبختانه منتج به نتایج خوبی هم شده است.

    کشیشان تصریح کرد: به صورت کلی فرآیندهای تنظیمات درب هر خودرو در فاصله ها و هم سطحی قطعات نسبت به هم، از دید مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    کشیشان با اشاره به اینکه پروژه بهبود دربهای جانبی اثر چشمگیری بر رضایت مشتریان دارد، بیان داشت: به صورت کلی چهار موضوع در این خصوص وجود دارد که شامل: راحتی باز و بسته کردن، سروصداهایی که راننده و سرنشین آن به هنگام بازوبسته کردن و یا در حین رانندگی می شنوند و همچنین هم سطحی درب ها با یکدیگر و با گلگیرهای جلو و ساید خودرو و در نهایت نفوذ آب و صدای باد است که در این خصوص پروژه های بهبود کیفیت از دو سال قبل به صورت متوالی انجام شده و منجر به کاهش چشمگیر نمره منفی و افزایش کیفیت این خودرو شده است به نحوی که در حوزه عملکرد درب ها، کاهش 25 نمره منفی خودرو را شاهد هستیم و در خصوص بازوبسته شدن درب ها تمام ایرادهای درجه اهمیت بالای خودرو حذف شده است.

    وی در ادامه افزود: در همین راستا لولاهای درب خودرو و نوار دور درب ها عوض شدند، ترمز درب خودرو اصلاح و مکانیزم قفل و لینک و نوار بادگیر روی ساید تغییر کرد که باعث شد در حال حاضر مشکل حادی در درب های تیبا  وجود نداشته باشد.

    سرپرست مدیریت مهندسی تولید سایپا تاکید کرد: مکانیزم ارزیابی کیفیت خودرو در چند سطح پایش می شود و آخرین آن بازخوردی است که از مشتریان دریافت می شود و این زمانی اتفاق می افتد که محصول نهایی به دست مشتری برسد و مدت زمانی از کارکرد خودرو توسط مشتری بگذرد و مشتری عملکرد خودرو را به درستی ارزیابی نماید و بازخورد لازم را کسب کند.

    کشیشان گفت: تمامی اقداماتی که در درب های جانبی تیبا به نتیجه رسیده است تا دو تا سه ماه آینده باعث تغییر نظر مشتریان در خصوص عملکرد درب های جانبی تیبا خواهد شد، ولی امروز در خطوط تولید به صورت محسوس این بهبودها را شاهد هستیم و اثربخشی بهبودها در محصول نهایی مشاهده می شود.

    وی افزود: بهبودها در این زمینه باعث می شود که بازار و مشتری همچنان به سمت محصول تیبا گرایش داشته باشد و این محصول بدلیل مزیت قیمت و کیفیت بعنوان انتخاب اول مشتریان قرار گیرد.

    سرپرست مدیریت مهندسی تولید سایپا گفت: در پروژه های بهبود کیفی علاوه بر کاهش نمره منفی در بخش درب های تیبا، شاخص ایرادهای درجه اهمیت بالا نیز  کاهش پیدا کرده است.

    وی افزود: این پروژه ها دستاورد مهم دیگری برای گروه سایپا داشته است که در واقع با رصد کردن و رفع ایرادهای این خودرو، به نقطه ای رسیدیم که این موارد را در محصولات جدید گروه سایپا لحاظ خواهیم کرد و از مراحل طراحی خودروهای جدید، این موارد در نظر گرفته خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو