فونیکسریمکسبهتام

تعهد ۴شهر جهان برای حذف وسایل نقلیه دیزلی تا سال۲۰۲۵

عصر خودرو- ۴ شهر پاریس، مکزیکوسیتی، مادرید و آتن تا سال ۲۰۲۵ کلیه وسایل نقلیه دیزلی را از چرخه حمل و نقل خود حذف می‌کنند.

تعهد ۴شهر جهان برای حذف وسایل نقلیه دیزلی تا سال۲۰۲۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، آلودگی هوا معضل بسیاری از شهرهای جهان است.

    در برخی از شهرهای دنیا به منظور کاهش آلودگی هوا اقدامات اساسی صورت گرفته است یکی از این کارها حذف تمامی وسایل نقلیه دیزلی است.

    «وحید حسینی» مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: درپی ائتلاف تغییرات آب و هوایی و هوای پاک در اجلاس CCAC که دوم دسامبر 2016 در مکزیکو سیتی برگزار شد، شهرداران 4شهر جهان اعلام کردند که تا سال 2025، وسایل نقلیه دیزلی از شهرهای پاریس، مکزیکوسیتی، مادرید و آتن جمع‌آوری خواهد شد. همچنین شهرهای مذکور ملزم به استفاده از وسایل نقلیه جایگزین، فراهم‌سازی زیرساخت‌های استفاده از مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شدند.

    به گفته این استاد دانشگاه صنعتی شریف، طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی سالانه بیش از 3 میلیون مرگ و میر منتسب به  آلودگی هوای آزاد ثبت شده است که بخش عمده این آمار مربوط به آلودگی هوای شهری است. وی افزود: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، 92درصد جمعیت جهان در شهرهایی زندگی می‌کنند که میزان آلایندگی آنها فراتر از حد مجاز قرار دارد. کربن سیاه ناشی از خودروهای دیزلی در زمره مهم‌ترین علل بروز بیماری و گرمایش جهانی قرار دارد.

    شهروندان شهرهای بزرگ در سراسر دنیا امروز در راستای دادخواست جهانی پیوستن به جمعیت هوای پاک، خواستار تبعیت سازندگان خودرو از برنامه‌های بهبود کیفیت هوا هستند. آنها خواستار توقف تولید خودروهای دیزلی و حمایت از تولید خودروهای با تکنولوژی الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی هستند.

    «آنه هیدالگو» شهردار پاریس و رئیس اتحادیه تغییرات آب و هوا در این باره اذعان می‌کند: تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی جوامع شهری است. وی می‌افزاید: امروزه ما همگی براین باوریم که دیگر آلودگی هوا و عوارض ناشی از آن برای شهروندان قابل تحمل نخواهد بود.حل معضل آلودگی هوا نیازمند یک عزم جدی است و ما در این راه از سازندگان خودرو می‌خواهیم به ما بپیوندند.

    « میگوئل آنجل مانسرا» شهردار مکزیکوسیتی نیز می‌گوید: بر هیچ‌کس پوشیده نیست شهر مکزیکوسیتی با دو معضل ترافیک و آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کند. وی افزود: با جایگزینی سیستم‌های حمل و نقل جایگزین نظیر سیستم اتوبوسرانی سریع، مترو و گسترش زیرساخت‌های استفاده از مسیرهای اختصاصی دوچرخه در تلاش هستیم تا معضل آلودگی هوا و ترافیک این شهر را حل نماییم.

    «مانوئلا کارمنا» شهردار مادرید هم در این باره اظهار می‌کند: کیفیت هوا  در شهرها ارتباط مستقیمی با تغییرات آب و هوایی دارد. کاهش گازهای گلخانه‌ای منجر به کاهش انتشار آلاینده‌های هوا گردیده و کیفیت هوای تنفسی ساکنین شهرها به‌ویژه کودکان و سالمندان را بهبود می‌بخشد.

    همچنین «گیورگوس کامینیس» شهردار آتن نیز خاطرنشان می‌کند: هدف ما حذف کامل استفاده از خودروها در بخش‌های مرکزی شهر طی سال‌های آتی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو