فونیکسریمکسبهتام

چه خودروهایی در بازار زودتر به فروش می روند

عصر خودرو- برخی از خودروها در زمان فروش به سرعت و با کمترین افت در بازار به فروش می رسند ولی برخی دیگر با افت قیمت زیاد و زمان انتظار طولانی خصوصا در نوع دست دوم مواجه می شوند در این مطلب نگاهی به خودروهایی که در بازار دست دوم به سرعت فروخته می شوند انداخته ایم.

چه خودروهایی در بازار زودتر به فروش می روند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، به عقیده برخی از کارشناسان بازار خودرو،معمولا افراد برای خرید خودرو به بودجه شان نگاه می‌کنند امادر خرید خودرو خصوصا برای کسانی که زود به زود ماشینشان را عوض می کنند خرید خودرویی که در زمان فروش کمترین افت قیمت  را داشته و سریع نیز به فروش برسد بسیار مهم است.

     برخی از خودروها در زمان فروش به سرعت و با کمترین افت در بازار به فروش می رسند ولی برخی دیگر با افت قیمت زیاد و زمان انتظار طولانی خصوصا در نوع دست دوم مواجه می شوند در این مطلب نگاهی  به خودروهایی که در بازار  دست دوم به سرعت فروخته می شوند انداخته ایم.

    در بازار خودروهای داخلی  معمولا تمامی خودروها به صورت صفر کیلومتر از سوی مردم خریداری  می شوند ولی همین خودروها در زمان فروش بستگی به نوع آن دارای مشتریان بهتری هستند .

    اگر بخواهیم خودروهای پرطرفدار را نام ببریم می‌توانیم از شرکت سایپا، خودروی پراید و تیبا، شرکت ایران خودرو،  پژو پارس، پژو 206 و تندر 90 و شرکت پارس خودرو هم خودرو  ساندروی استپ وی و معمولی را نام برد. اینها خودروهایی هستند که  مشتریان برای خرید این خودروها در نوع صفر میل و رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

    در خانواده پژو پارس فروش نوع دست دوم مدل معمولی با افت قیمت کمتری مواجه می شود به طور مثال یک خودروی پارس ال ایکس در نوع صفر کیلومتر 42.5 میلیون تومان و پارس معمولی 37 میلیون در بازار آزاد به فروش می رسند ولی در زمان فروش و با 5 هزار کیلومتر کار کرد پارس معمولی حدود 35 و پارس ال ایکس به قیمت 38 میلیون به فروش خواهند رسید. بنابراین  مشاهده می کنید پارس ال ایکس افت4.5 میلیونی و پارس معمولی 2 میلیون در زمان فروش افت قیمت خواهند داشت.


    در خانواده پژو 206 نیز  علاوه بر اینکه همین قاعده وجود دارد اما خودروهای هاچ بک نیز در زمان فروش افت قیمت کمتری را نسبت به نوع صندوق دار خواهند داشت به طور مثال پژو 206 هاچ بک تیپ پنج 38.8  و پژو 206 وی8  صندوق دار  39.4 میلیون در نوع صفر قیمت دارند ولی همین خودرو با 3 هزار کیلومتر کار کرد در تیپ 5 به قیمت 37 میلیون تومان و پژو وی 8 در فروش 37 میلیون در بازار به فروش می رسند و بنابراین افت قیمت 206 هاچ بک نسبت به نوع صندوق دار در بازار کمتر است.

    در خانواده تندر 90 نیز آنچه که در بازار دست دوم بهتر خرید و فروش می شود مربوط به نوع دنده ای و فول این خودرو است.

    در خانواده سایپا  خودروهای تیبا و تیبا 2 نیز در نوع صفر به خوبی خرید و فروش می شوند ولی در بازار دست دوم تیبای صندوق دارد وضعیت بهتری را خواهد داشت.

    اما وضعیت در پارس خودرو به دلیل ارائه خودرهای رنو بهتر است. خودروهای ساندرو و ساندرواستپ وی وضعیت خوبی در بازار خرید و فروش را دارند.
    در خودروهای چینی به رغم اینکه در نوع صفر کیلومتر در بازار اوضاع نسبتا خوبی دارند ولی وضعیت در بازار دست دوم زیاد مناسب نیست و معمولا این خودروها در زمان فروش دست دوم افت قیمت زیادی را تجربه خواهند کرد. ولی در خودروهای صفر کیلومتر چینی معمولا نوع شاسی بلند بهتر از نوع سدان بهتر فروش می رسد.

    اما در حوزه خودروهای وارداتی وضعیت به گونه دیگری است . در این بازار به دلیل اینکه در برگیری خودروهای کره ای بسیار زیادتر از برندهای دیگر است لذا در بازار فروش دست دوم اوضاع مساعد تر ست  هرچند که در مرحله بعدی برندهای ژاپنی شرایط بهتری را دارند.

    در خودروهای خارجی باید توجه داشت که  به دلیل قیمت بالای آن در نوع صفر کیلومتر در زمان فروش افت قیمت از 5 تا 20 میلیون تومان را باید پیش بینی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو